رئیس​مجلس در نطق صبحگاهی امروز خود هیچ اشاره ای به نامه اخیر رئیس​جمهور نکرد و تنها به موضوع انقلاب​های خاورمیانه پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در ابتدای نطق امروز خود گفت:در آستانه دهه فجر، منطقه خاورمیانه با تحولات بی​نظیری مواجه شده که حکایت از انقلاب عظیمی دارد. این انقلاب منطقه که با قیام تونس آغاز شد، دامنه منطقه را در نوردید و امروز مردم مصر صدای بلند این انقلاب شده​اند.

وی سیر تکاملی این انقلاب منطقه​ای را سریع ارزیابی​کرد که منجر به آشفتگی تحلیل غرب بویژه آمریکا شده است که رئیس​جمهورش اظهارات ضد و نقیضی را مطرح کرده است.

رئیس مجلس متد تحلیلی غرب را واپس​گرا و عقب مانده از سیر تحولی منطقه خواند که در مورد حمله به عراق و جنگ 33 روزه نیز تکرار شده بود و به دریوزگی خرید رای در شورای امنیت انجامید. وی ژست​های آمریکا را خواب آلوده خواند.

لاریجانی برخی تحلیل​های سیاسیون و رسانه​های بین​المللی را نیز عقب​افتاده و غلط خواند که این تحولات را جنبشی کمونیستی و یا پان عربی می​خوانند. در حالیکه این انقلاب، انقلاب آزادگان است که در شعارهای مردم مصر دیده می​شود ولی رسانه​های غرب، حرکت​های اسلامی در این جنبش را نمی​بینند. جوهره این انقلاب بازگشت به خویشتن اسلامی است که با شعار الله و اکبر و نماز جماعت همراه است.

وی از مصادره به مطلوب غرب از این انقلاب​های منطقه خبر داد که برخی رهبران قلابی را به این جنبش​ها تحمیل می​کنند در حالیکه هویت امنیتی و سیاسی غرب برای منطقه نمایان شده و از آن تبری می​جویند.

رئیس​مجلس به نمایندگی از ملت ایران از انقلاب​های تونس و مصر اعلام حمایت کرد و گفت: با تکیه بر اسلام گام​هایتان استوار باد.

/30111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 126790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =