۰ نفر
۶ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۴

به دستور وزارت صنایع و معادن بحث افزایش قیمت خودرو تندر 90 منتفی شد و خودورسازان منتقد در سکوت به تولید این خودرو ادامه می دهند.

گروه اقتصاد: به نظر می رسد حاشیه سود خودروسازان بالاخره توانست این دو خودروساز معتقد به افزایش قیمت را مجاب کند که به جای جنجال برای توقف تولید باید ادامه کار داده و در سکوت به تولید تندر 90 بپردازند.

موضوع افزایش قیمت خودروی تندر 90 که چندی پیش از سوی دو خودرو ساز تولید کننده خودرو بلند شده بود با ابلاغ رسمی وزیر صنایع و معادن برای آغاز پیش فروش این خودرو از روز دوشنبه آغاز خواهد شد .

بنابراین ابلاغیه و در پی توصیه وزیر صنایع و معادن به خودروسازان ، پیش فروش خودروی تندر90 بدون افزایش قیمت از روز دوشنبه نهم دی ماه امسال در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

بنا به این ابلاغیه در جلسات متعدد و کارشناسی شده در وزارت صنایع و معادن به نظر می رسد حاشیه سود خودروسازان طی ماههای اخیر که به دنبال کاهش قیمت برخی از مواد اولیه انجام شده بود موجب شده تا وزیر صنایع و معادن دست به کار شده و با دیکته ابلاغیه جدید خود دو مدعی تولید خودرو در ایران را که به تازگی هر دو به افزایش قیمت خودرو بسته بودند را به سکوت دعوت کرد.

در این ابلاغیه آمده است : پیرو جلسات کارشناسی ایدرو و همچنین همکاری مثبت و موثر خودروسازان توافق شد فروش این خودرو بدون هیچ گونه افزیش قیمت به مردم عرضه شود .

بر اساس این گزارش ، پس از بررسی های انجام شده ، غیر کارشناسی بودن افزایش قیمت تندر 90 مورد تایید مسؤولان سازنده این خودرو قرار گرفت و مقرر شد برای رعایت حقوق مشتریان خودرو ، فروش مذکور با قیمت های قبلی ادامه یابد .

گفتنی است، پیش از این دو خودروساز برای افزایش قیمت تهدید کردند که اگر وزارتخانه با افزایش قیمت موافقت نکند تولید این خودرو را متوقف خواهند کرد البته در همین خال پارس خودرو شروع به پیش فروش تندر90 کرد و چندی بعد هم فیش لیفت جدید را رونمایی کرد تا نشان دهد برای تولید این خودرو مصمم است.

قرار بود قیمت خودروی تندر 90 بین 15 تا 20 درصد افزایش یابد که با برگزاری این جلسات این موضوع منتفی شده است و مقرر گردید تا از مخل کاهش هزینه های و افزایش بهروه وری سود مورد نظر شرکت های تولید کننده جبران شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • arash IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۸۷/۱۰/۰۷
    18 1
    چندی پیش پارس خودرو E2LP را در پیش فروش دوم خود به ما و تعداد چند هزار نفر دیگر به قیمت 13 میلیون و 900 فروخت در صورتی که حاال می‌خواهند بازهم به قیمت 11 میلیون و 862 هزار تومان بفروشند تکلیف این 2 ویلیون پول اضافه که از من و امثال من گرفته‌اند چه می‌شود؟؟؟ آیا کسی به فریاد ما می رسد؟؟؟