۱ نفر
۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
تجلی اخلاق در «اربعین» و نقش متفکران و هنرمندان

هنر راهی به سوی سخن های تازه است و جوان امروز چشم به راه، حرفی تازه است.

هنر کانون جوشش است و این جوشش موجب ایجاد فضایی نو و تازه برای اینکه راه عدالت درتاریخ پایدار بماند. عاشورا و کربلا، مسیری ست که باید هنر جوششی در آن هر ساله به فعلیت برسد. واقعه کربلا، روح جوشیدن را در انسان تجلی میدهد و هر راهی به سوی کربلا می تواند با این تجلی ها، راهگشایی برای گسترش اخلاقیات در جامعه و جهان کنونی باشد.

اربعین، فرصت این تجلی هاست. روح جوشش در اربعین باید با کمک متفکران و حکیمان و هنرمندان در اوج خود تجلی یابد. جوانان ما به این تجلی های هنری نیازمند اند. اربعین را باید با هنر و تفکر گره زد و هر ساله باید هنر و اندیشه به استقبال اربعین بشتابند.
هنرمندان باید درباره اربعین با نگاهی تازه و با استفاده از تفکرات نظریه پردازان معتبر ی جریان‌سازی کنند تا گام هایی برای رشد و کمال معنوی مردم تا فرصت اربعین فراهم شود.در این میانه البته احساسات باید در حد حاشیه و زینت حرکت های ارزشی، ارزش داشته باشند و آنچه در متن است را باید با عقلانیت و استدلال و نظریه‌پردازی غنا بخشیم. محرم و عاشورا و اربعین باید هر سال ما را یک درجه به سوی اخلاقیات و شخصیت والای امام حسین(ع) رشد و ارتقای معنوی دهند. در تحقق این مسیر متفکران، حکیمان و هنرمندان نقش محوری دارند.

* استاد رشته فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1304925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =