کارهای دو کارگردان و سه تدوینگری که انصراف خود را از داوری آثارشان در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرده بودند مورد داوری قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، با اظهاراتی که رضا میرکریمی در مورد هیئت داوری جشنواره فیلم فجر بیان کرده بود و واکنش‌های هیئت داوران در مورد سخنان او و بیانیه دبیر جشنواره در دفاع از داوران در مواجهه با سخنان میرکریمی، این تصور به وجود آمده بود که «یه حبه قند» در جشنواره داوری نشود، اما در نهایت معرفی نامزدهای دریافت جایزه نشان داد شش داور بخش مسابقه سینمای ایران فیلم میرکریمی را دیده‌اند و در نهایت اثر او را در بخش‌های بازیگر مکمل زن، صدابرداری، طراحی صحنه و چهره‌پردازی نامزد دریافت جایزه کردند.

کمال تبریزی نیز کارگردانی بود که شنیده می‌شد انصراف خود را از داوری فیلمش اعلام کرده، اما «خیابان‌های آرام» نیز در دو رشته جلوه‌های ویژه رایانه‌ای و جلوه‌های ویژه میدانی نامزد کسب سیمرغ بلورین شد.

پنج تدوینگر هم با انتشار نامه‌ای خطاب به دبیر جشنواره بیان کرده بودند مایل نیستند به دلیل تعداد زیاد آثار حاضر در جشنواره و سختی کار داوران به واسطه مواجهه با این حجم از آثار کارهایشان مورد داوری قرار بگیرد. از این تعداد مصطفی خرقه‌پوش، هایده صفی‌یاری و حسن حسندوست نامزد کسب جایزه شده‌‌اند.

54143

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 130730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =