۰ نفر
۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۰۶

زادسر نماینده اصولگرای مجلس هفتم ضمن ابراز ناراحتی از نوع عملکرد رئیس‌جمهور تأکید کرد در صورتی که وی بخواهد مخالف نظر رهبر رفتار کند در آینده نزدیک باید منتظر عواقب آن باشد.

طرح عدم کفایت سیاسی رئیس‌جمهور در صورت مخالفت با نظر رهبری پس از آنکه نایب رئیس مجلس خبر از ارائه حکم مکتوب از سوی مقام معظم رهبری به رئیس جمهور جهت برکناری مشایی داد و مشخص شد که این حکم شش روز پیش صادر شده است، اذهان عمومی منتظر شنیدن خبر عزل و یا استعفای مشایی بودند اما نه تنها این اتفاق تاکنون نیفتاده بلکه مجتبی ثمره هاشمی و خود رئیس‌جمهور خبر از قطعیت آن دادند. علی زادسر از جمله نمایندگان اصولگرای مجلس هفتم است که ضمن ابراز ناراحتی از نوع عملکرد رئیس‌جمهور تأکید کرد که در صورتی که وی بخواهد این روند را ادامه داده و مخالف نظر رهبر رفتار کند در آینده نزدیک باید منتظر عواقب آن باشد.

بسیاری از اصولگرایان می‌پرسند با وجود آنکه مقام معظم رهبری به صورت مکتوب از رئیس‌جمهور خواسته‌اند تا در سمت مشایی به عنوان معاون اول تجدیدنظر کرده و هیچ سمت اجرایی به او ندهند. چرا تاکنون رئیس‌جمهور هیچ اقدامی نسبت به این مسئله نکرده است.
قبل از هر چیز ما از آقای احمدی‌نژاد که در دولت نهم سوگند یاد کرده تا مجری قانون اساسی باشد سؤال می‌کنیم که این انتصاب‌هایی که انجام داده‌اید برای دوره دهم است یا دوره نهم و یا حدود 25 روز باقیمانده دولت نهم است. اگر برای دوره دهم بوده که باید گفت شما هنوز رئیس‌جمهور دوره دهم نیستید زیرا طبق قانون باید تنفیذ صورت گیرد و پس از تنفیذ و تحلیف و در مجلس با حضور رئیس قوه قضائیه شما رئیس‌جمهور قانونی می‌شوید اما می‌بینیم در یک سفر غیرمترقبه به مشهد، احکام عجیبی را صادر کردند و کسی که اظهاراتی مبنی‌بر دوستی با صهیونیست‌ها را مطرح کرده شده به عنوان معاون اول برمی‌گزینند در حالی که مقام معظم رهبری تأکید کردند که در اسرائیل مردم وجود ندارند بلکه یک عده اشغالگر و مزدور حضور دارند.

همچنین آقای مشایی در مراسمی قرآن را با آن وضعیت بسیار هتک‌کننده و حرمت شکننده آوردند. همان اوایل انتصابشان در ترکیه آن جریان پیش آمد که ماه‌ها طول کشید تا سر و صداها خوابید بعد هم که مسئله حج و ادغام حج و زیارت به میراث فرهنگی که نهایتاً کار به دستور صریح رهبر معظم انقلاب و فتوای مراجع تقلید کشید. لذا این انتصاب از طرف آقای‌ احمدی‌نژاد بعید به نظر می‌رسید. سؤال دیگر ما از آقای احمدی‌نژاد آن است که واقعاً چه راز و رمزی بین شما و آقای مشایی وجود دارد؟ چه اصراری برای انتصاب مشایی دارید؟ رهبر انقلاب و همچنین مراجع این فرد را رد کرده و حتی 200 نفر از نمایندگان مجلس نامه نوشته‌اند اما رئیس‌جمهور او را به عنوان معاون اول انتخاب می‌کند. بنابراین اگر راز و رمزی وجود دارد به ما هم بگویید و در غیر این صورت مرد و مردانه این انتصاب خلاف قانون و ولایت را لغو کنید و او راعزل کنید.

لابد می‌دانید خبر استعفای آقای مشایی که مطرح شد، سایت میراث فرهنگی آن را تکذیب کرد؟

بله، عجیب اینجاست که به رغم آنکه می‌دانند مقام رهبری نظر منفی نسبت به این انتصاب داشتند اما سایت آقای مشایی می‌نویسد استعفای مشایی شایعه دشمنان ولایت و دولت کریمه است.

من به عنوان یک بسیجی، شهروند و ایرانی به آقای احمدی‌نژاد عرض می‌کنم که آقای رئیس‌جمهور بدون تأیید ولایت و رهبری اصلاً مشروعیت نداری، اگر شما بدانید که رهبر انقلاب چه چیزی را می‌خواهند، ولو اینکه انشاء و یا حکم برای آن صادر نکنند شرعا موظف هستید به آنچه نظر ولایت است تمکین کنید. اما متأسفانه چندین مورد خلاف آن را ثابت کرده و قانون را در برخی موارد زیر پا گذاشته‌اید. اکنون هم حتی رفیق‌های بسیار نزدیک شما نسبت به این انتصاب معترضند و می‌گویند چرا این‌گونه انتصاب کردید. نمایندگان مجلس هم که از دوستان و حامیان شما هستند اعتراض دارند. بنابراین مقاومت شما در مقابل این همه افراد برای چه است؟ ما شنیده‌ایم که 5 روز است که رهبر انقلاب این حکم برکناری آقای مشایی را کتباً به شما ابلاغ کرده است چرا شما عمل نکردید.

آیا ادامه این روند از سوی رئیس‌جمهور و عدم حذف مشایی چه تبعاتی را ممکن است برای وی به همراه داشته باشد؟

اگر رئیس‌جمهور ادعا دارد که ذوب در ولایت است، اکنون زمانی است که باید در عمل ثابت کند. اما اگر بخواهد مخالف با نظر رهبری رفتار کرده و به دور زدن مصوبات مجلس پرداخته و بی‌‌توجه نسبت به نظرات مجلس در معرفی کابینه باشد باید در آینده نزدیک منتظر عواقب آن باشد.

همان‌طور که خودتان بحث ادغام سازمان حج و زیارت با میراث فرهنگی و گردشگری را اشاره کردید، چرا باید کار به جایی کشیده شود که خود مقام معظم رهبری وارد شده، نامه و حکم بدهند؟

اکنون وقت آن است که احمدی‌نژاد ولایت‌پذیری خود را ثابت کند و با شهامت و شجاعتی که به آن معروف شده، بگوید فکر نمی‌کردم رهبر مایل نیستند و چون رهبری فرمودند، اطاعت می‌کنم و اگر این اتفاق نیفتد،‌ همان‌طور که تا حالا ملاحظه کرده‌اید اعتراض‌ها ادامه می‌یابد.

برخی می‌گویند در حکم مشایی عنوان دولت دهم آورده نشده و خود رئیس‌جمهور هم بر انتصاب او برای دولت دهم تصریح نکرده است. لذا این‌گونه قلمداد می‌شود که مشایی برای همین مدت پایان دولت نهم منصوب شده.

این موضع بازی کردن با کلمات است اما سؤال دیگری که اینجا مطرح می‌شود حکم آقای مشایی چگونه حکمی بود؟ بیانیه، اعلامیه، مانیفست یا مرام‌نامه بود؟ زیرا هرچیزی بود به غیر از حکم. زیرا وقتی حکم برای فردی زده می‌شود، عنوان می‌شود که آقای فلانی با توجه به شایستگی‌های شما و به عنوان معاون اول و معاونان دیگر منصوب می‌کنم.

اما آنچه آقای رئیس‌جمهور نوشته بود، خلاف قاعده بود، اینکه گفته شده که «چون شما از عاشقان مقام امام زمان هستید» مگر بقیه مسئولان و مردم عاشق امام زمان نیستند؟ البته سمت دستیار ارشد هم برای همه جای سؤال دارد. بنابراین به نظر می‌رسد که آقای احمدی‌نژاد قبل از تنفیذ برای سومین بار به تلویزیون بیاید و این مسائل را توضیح دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 13174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک ادم خوب IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۱
    0 0
    نه توضیحی درکار است ونه تمکینی همینه که هست میخوای بخواه نمیخوای برو خونه بابات!!
  • محسن IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۱
    0 0
    لطف کنید حکم رهبری درمورد برکناری مشاعی را در سایت قرار دهید البته اگر حکمی وجود داشته باشه