۰ نفر
۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۱

فارس: یک روزنامه انگلیسی با بیان اینکه رئیس جمهوری لیبی در پی تظاهرات شدید مردم این کشور، قدرت را مسالمت‌آمیز ترک نخواهد کرد، تصریح کرد که وی مردم را می‌کشید یا کشته می‌شود.

روزنامه گاردین انگلیس امروز با توجه به سرسختی معمر القذافی رئیس جمهور دیکتاتور لیبی در مقابل خواسته مردم این کشور برای ترک قدرت تاکید کرد که قذافی یا مردم را می‌کشد یا خود کشته می‌شود.

روزنامه گاردین با بیان اینکه قذافی امروز با بزرگ‌ترین ناآرامی دوران حکومت خود از 42 سال پیش تاکنون رو به رو شده است، تصریح کرد قذافی «می‌کشد یا کشته می‌شود» و انتظار نمی‌رود که وی به طور مسالمت‌آمیز قدرت را که برای انتقال آن به پسر خود سیف‌الاسلام قذافی نقشه‌ریزی کرده است، ترک کند.

این روزنامه ادامه داد که تحرکات قذافی مبهم است و نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد. شیوه سرکوبی که وی در پیش گرفته است، از تصمیم وی برای کناره‌گیری از قدرت حکایت نمی‌کند.

این در حالی است که سیف‌الاسلام قذافی پسر معمر القذافی امروز در سخنرانی که از تلویزیون لیبی پخش شد، با تهدید بیشتر مردم کشورش، اعلام کرد که تا آخرین گلوله و تا آخرین نفر، مردان و زنان تظاهرات کننده لیبی را می‌کشد تا آرامش به لیبی بازگردد.

گاردین در ادامه به نقل از یکی از نزدیکان خانواده قذافی که به هویت وی اشاره نکرد نوشت که قذافی گفته است که «همه در خاک لیبی خواهیم مرد». قذافی با چنان خشونتی برخورد می‌کند که نشان می‌دهد موضوع، مسئله مرگ و زندگی است.

این روزنامه با اشاره به اقدام حکومت قذافی در سرکوب اسلام‌گرایان در سال 1990 تاکید کرد که تاکنون دولت قذافی شدیدترین و وحشیانه‌ترین شیوه‌های سرکوب مردم را در پیش گرفته است و سیف الاسلام پسر او رهبری این اقدامات سرکوبگرایانه را هدایت می‌کند.

تاکنون در درگیری‌های شهرهای مختلف لیبی میان مردم و نیروهای امنیتی و مزدوران خارجی حکومت قذافی، 233 نفر کشته و صدها نفر زخمی شده‌اند.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 131839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =