کمتر از 24 ساعت مانده به رأی‎ریزان بخش خصوصی،رایزنی‎ها برای بازگشت برخی رد صلاحیت شده‎های هیأت نظارت همچنان ادامه دارد. در این میان، شنیده ها از بازگشت غلامحسین شافعی عضو هیأت رییسه اتاق ایران به عرصه انتخابات فردا حکایت دارد.

خبر رد صلاحیت این فعال اقتصادی که رییس اتاق بازرگانی مشهد است طی چند روز اخیر منتشر شد. گفته می شود شب گذشته شافعی خبر تأیید صلاحیت خود را از هیأت نظارت بر انتخابات دریافت کرده است و او می تواند در انتخابات اتاق بازرگانی مشهد به رقابت با دیگر نامزدهای انتخاباتی این استان برود. همچنین خبرها از احتمال تأیید صلاحیت ابراهیم جمیلی حکایت می کند.

 این عضو هیأت رییسه اتاق ایران در این دوره از انتخابات نامزدی خود را از اتاق البرز اعلام کرد اما با سد هیأت نظارت مواجه شد. جمیلی طی هفته اخیر شب و روز در تلاش است تا به جمع نامزدهای این دوره از انتخابات برگردد و گفته می شود احتمال تأیید صلاحیت او در دقیقه 90 دور از ذهن نیست.

اما به همان اندازه که در آستانه چهارم اسفندماه روزنه امید در خانه برخی چهره های رد صلاحیت شده وجود دارد، در دفتر محمدرضا بهزادیان حتی کور سویی از امید به بازگشت به عرصه انتخابات دیده نمی شود.با این حال پلاکاردهایی از گروه خواستاران تحول در سطح شهر نصب شده است که عکس محمدرضا بهزادیان نیز در گوشه سمت راست آن خودنمایی می کند.این درحالی است که هیات نظارت بر انتخابات از همان روزهای نخست،رد صلاحت بهزادیان را به او وهم گروهی هایش اطلاع داد.

محمدرضا بهزادیان که دوستانش را زیر پرچم خواستاران تحول جمع کرده بود و با انتشار فهرستی انتخاباتی خیز بلندی برای انتخابات این دوره برداشته است اکنون باید از دور نظاره گر رقابت نفس گیر خواستاران تحول با دیگر گروه ها در روز چهارم اسفند باشد.

بهزادیان هرچند خود می دانست شانسی برای تأیید صلاحیت ندارد اما در همان روزهای ابتدایی آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات به همراه دوستانش نام خود را در هیأت نظارت به ثبت رساند. با این حال، گفته می شود هیأت نظارت بر انتخابات نقش مهمی در رد صلاحیت او نداشته و تنها خبر مردودی او را اعلام کرده است و به نظر می رسد پرونده صلاحیت او در خارج از اتاق بازرگانی و هیأت نظارت بر انتخابات، رسیدگی و مهر عدم تأیید خورده است.

 به این ترتیب پرونده انتخاباتی محمدرضا بهزادیان برای همیشه بسته شد و او باید چهارسال دیگر از دور نظاره گر فعالیت دوره هفتم اتاق بازرگانی باشد. جدای از بهزادیان که با سد نهادهای خارج از اتاق بازرگانی برای حضور در انتخابات مواجه شد برخی دیگر از نامزدهای این دوره از انتخابات نیز با ارسال نامه کتبی به هیأت نظارت انصراف خود را از حضور در انتخابات رسما اعلام کردند.

فرهاد فزونی عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران، حمید رضا بهشتی رییس اتحادیه واردکنندگان داروهای ویتامینی و مکمل‌های رژیمی و حسین صدر رییس اتحادیه واردکنندگان گوشت قرمز و سفید کشور از حضور در انتخابات اتاق بازرگانی انصراف دادند.

/36

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 132078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =