در جلسه علنی امروز ناگهان طرحی دو فوریتی برای اصلاح قانون انتخابات مجلس ارائه شد که هیاهوی بسیاری را برانگیخت.

به گزارش خبرآنلاین، این طرح با قریب به 100 امضا، شرایط جدیدی را برای نامزدهای انتخابات مجلس تعیین می​کرد که تذکرات پیاپی نمایندگان را به دنبال داشت.

حشمت​الله فلاحت​پیشه نماینده اسلام آباد غرب در تذکری گفت که اگرچه جزء امضا کنندگان این طرح است اما پس از امضا متن طرح تغییر کرده و شرایطی دال بر اجحاف به حق نمایندگان ادوار گذشته به آن افزوده شده است که مورد تایید وی نیست و امضایش را پس ی​گیرد.

جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه نیز در تذکر دیگری گفت: نمایندگان در پایان هر دوره، طرحی برای محدود کردن نامزدهای انتخابات آتی مجلس به نفع خودشان ارائه می​دهند و قانون انتخابات را تغییر داده و اصلاح می کنند که صحیح نیست. بویژه آنکه شائبه انتخاباتی بودن این طرح​ها وجهه خوبی از مجلس در منظر مردم نمی​آفریند.

حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان نیز در تذکر دیگری با بیان اینکه سابقه یک دوره نمایندگی را در مجلس هفتم، از جمله شرایط نامزدی انتخابات مجلس بود که معادل مدرک فوق لیسانس محسوب می​شد، گفت: نباید این ویژگی را در قانون انتخابات حذف کنیم تا نمایندگان ادوار گذشته با سابقه و تجارب مفید به دلیل مدرک تحصیلی پایین تر، از حضور در مجلس منع شوند.

مهدی سنایی نماینده نهاوند نیز در تذکری با اشاره به اینکه طرح استانی شدن انتخابات در نوبت بررسی است، ادامه داد: چرا به جای بررسی یک قانون جامع​تر چنین طرح​هایی را در دستور قرار می​دهید که باز هم امکان اصلاحش در قوانین جامع وجود دارد.

محمد حسن ابوترابی​فرد که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه امروز را بر عهده داشت، این تذکرات را وارد ندانست و گفت: به جای این تذکرات، مخالفتتان را در خلال مذاکرات مطرح کنید.

در حال حاضر نمایندگان مشغول بررسی فوریت این طرح هستند.

/111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 133795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
    0 0
    انتخابات استاني بشه خوبه