۰ نفر
۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۲

مردم لیبی با هرگونه مداخله نظامی در کشورشان مخالف هستند و اصلا تمایل ندارند اشغال عراق، برای لیبی نیز تکرار شود.

فارس: فعال سیاسی لیبیایی تاکید کرد که مردم لیبی با هرگونه مداخله نظامی در کشورشان مخالف هستند و اصلا تمایل ندارند اشغال عراق، برای لیبی نیز تکرار شود.

به گزارش فارس، «علی زیدان» در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم اعلام کرد که مردم لیبی خواهان تکرار آنچه برای عراق رخ داد و اشغال شد نیستند.

لیبی نزدیک دو هفته است که به طور جدی شاهد تظاهرات مردم شهرهای مختلف علیه رژیم قذافی است، ولی قذافی حتی با کشتن صدها نفر در این کشور که برخی منابع آن را بیش از دو هزار نفر اعلام کرده‌اند، حاضر نیست قدرت را ترک کند تا جایی که آمریکا به بهانه حمایت از مردم در صدد حمله به این کشور نفت‌خیز و اشغال آن است.

زیدان تصریح کرد: قذافی در مسیر خودزنی حرکت می‌کند. او تسلیم نمی‌شود؛ زیرا از عملکرد و سرنوشت خود به خوبی آگاه است، از این رو از تسلیم شدن خودداری می‌کند حتی اگر همه مردم لیبی را فدا کند.

وی افزود: جامعه بین‌الملل باید به مسئولیت خود در قبال مسئله لیبی عمل کند به ویژه اینکه طرابلس در محاصره قرار گرفته و ساکنان آن با خطرات ناشی از گرسنگی و بیماری روبه‌رو هستند و مزدوران قذافی هر کسی را که از منزلش خارج شود، هدف قرار می دهند.

48

علی زیدان درباره نحوه تاثیرگذاری جامعه بین‌المللی به قذافی بدون دخالت نظامی گفت: مردم لیبی با مداخله نظامی بیگانگان در کشورها مخالف هستند و تکرار حادثه عراق را نمی‌پذیرند؛ بلکه جامعه بین الملل ابزارهای دیگری برای جلوگیری از جابجایی نیروهای قذافی و منتقل کردن مزدوران بیگانه به لیبی در اختیار دارد.

وی درخصوص احتمال تبعید قذافی از لیبی به جای دیگر گفت: آنچه اکنون حائز اهمیت است، کنار زدن قذافی و تعقیب او توسط دستگاه عدالت است به ویژه اینکه دادگاه جنایات بین المللی درصدد صدور اتهام علیه اوست و در نتیجه هر جا که باشد دادگاه او را احضار خواهد کرد.

48

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 134473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =