۰ نفر
۸ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۴

گفت‌وگو باحسن سبحانی در باره نگرانی‌های موجود در خصوص تنظیم بودجه سال88

گروه اقتصادی: ماه های پایانی سال، بحث لایحه بودجه را تبدیل به کانون توجه اقتصاددانان و کارشناسان اقتصادی می کند. در این میان نکته ای که مانند سال قبل مطرح است زمان ارائه لایحه بودجه توسط دولت به مجلس شورای اسلامی است. بر این اساس برخی کارشناسان اعتقاد دارند بررسی لایحه بودجه به زمانی بیش از آنچه تا پایان سال جاری خورشیدی باقی مانده است، نیاز دارد و در مقابل عده ای دیگر بر این باورند که هنوز زمان مورد نیاز برای بررسی و تصویب بودجه وجود دارد. 

حسن سبحانی، عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و مدرس فعلی اقتصاد دانشگاه تهران در رابطه با این موضوع به خبرآنلاین گفت:"90 روز زمان کافی و مناسبی برای مجلس جهت بررسی لایحه بودجه است. بر این اساس می توان گفت که نیاز به صرف وقت بیشتری نیست."

سبحانی همچنین در رابطه با کاهش قیمت نفت و تاثیر آن بر بودجه سال 88 گفت: « ضرورتی ندارد حساسیت خاصی بر روی این موضوع داشته باشیم و به این موضوع بپردازیم که قیمت هر بشکه نفت را در بودجه سال 88 چه قدر در نظر بگیریم چرا که مصارف ارزی اجتناب ناپذیر دولت به هر دلیلی بیشتر از در آمدی باشد که از فروش نفت در سال آینده تحمیل خواهد شد، دولت را به برداشت از حساب ذخیره ارزی مجبور می کند. در واقع فلسفه اصلی  حساب ذخیره ارزی هم همین موضوع است."

وی افزود:" در این میان منطق حکم می کند تا جایی که ممکن است نسبت به مصارف ارزی سال 87 صرفه جویی شود."  

این استاد اقتصاد دانشگاه تهر ان در رابطه با کلیات لایحه بودجه و نحوه ارائه آن به مجلس نیز گفت:" سال قبل صرف نظر از محتوا، شکل لایحه مناسب بود. بسیاری از تبصره ها که نیاز به وجود آنها در لایحه بودجه نبود حذف شد و به طور کلی می توان گفت لایحه بودجه شکل قابل قبولی به خود گرفت."

سبحانی اظهار امیدواری کرد: " امسال نیز دولت رویه سال قبل را در شکل دنبال کند. البته در محتوا به سمت انقباظی شدن تحول یابد."

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =