۰ نفر
۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۷

فارس: شبکه خبری راصد اعلام کرد عربستان از بیم تظاهرات گسترده مردم در جمعه هفته جاری که روز ابراز خشم از خاندان آل سعودی نامگذاری شده به همه نیروهای زمینی، هوایی و دریایی خود آماده‌باش کامل داده است.

منابع آگاه به شبکه خبری "راصد " گفتند: مقامات سعودی به نیروهای امنیت داخلی، نیروهای مسلح، نیروی هوایی و دریایی ابلاغ کردند که در مراکز خود بمانند و تحت هیچ شرایطی کار خود را ترک نکنند.

بر اساس این گزارش، مرخصی‌ نیروهای امنیتی لغو شده است و همه عناصری که به دلایل مختلف در غیبت به سر می‌برند فراخوانده ‌شدند.

بنا به گفته ناظران، انتظار نمی‌رود که عربستان با نزدیک شدن زمان تظاهرات گسترده مردم این کشور رسما حالت فوق العاده اعلام کند.

عربستان ماه گذشته نیز از بیم مواجه شدن این کشور با تظاهرات مردمی مشابه تونس و مصر، به 50 درصد نیروهای امنیت داخلی خود آماده‌باش داده بود.

شایعات درباره امکان وضع قانون منع آمد و شد در جمعه هفته جاری در سرتاسر عربستان نیز قوت گرفته است.

فعالان سعودی طی فراخوانی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک جمعه هفته جاری را روز خشم اعلام کردند و خواستار برگزاری تظاهرات سراسری و گسترده مردم در این روز علیه نظام حاکم شدند که تاکنون با تایید 17 هزار سعودی همراه بوده است.

این در حالی است که وزارت کشور عربستان شنبه گذشته با ممنوع کردن برگزاری هر گونه تظاهرات و تجمعات اعتراض‌آمیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی با هر اقدامی که موجب اختلال در نظم عمومی شود مقابله خواهند کرد.

هیئت علمای بزرگ عربستان نیز یکشنبه گذشته در تایید بیانیه وزارت کشور برگزاری تظاهرات را حرام و خلاف شرع دانست.

فعالان سعودی در واکنش به این اظهارات گفتند که تظاهرات مسالمت‌آمیز جزء حقوق شرعی آنها است.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 135970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =