رئیس جمهور گفت: ایران در فراز و نشیب حوادث تاریخی آبدیده شده است.

محمود احمدی نژاد که روز پنجشنبه برای شرکت در کنگره‌ی بین‌المللی آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی به قم رفته بود گفت: ما امروز دو ماموریت داریم؛ یکی الگوسازی است. به اعتقاد من خدای متعال ایران را آفریده و برای او ماموریت قرار داده است. ایران در فراز و نشیب حوادث تاریخی آبدیده شده است و همه‌ی امکانات و ظرفیت‌ها را دارد تا امروز ماموریت خود را انجام دهد که همانا ساختن الگو است و ماموریت دیگر نیز تدوین و انتشار اندیشه‌ی حکومت جهانی است و به اعتقاد من پایگاه اصلی این ماموریت‌ها قم است. آیا هدیه‌ای بالاتر از این برای بشریت وجود دارد که در برابر اندیشه‌ی سیاه و انسان‌کش مادی، اندیشه‌ی الهی حاکمیت جهانی انسان کامل را به او عرضه کنیم؟ کار علمی حقیقی جز دعوت به انسان کامل نیست و رمز ماندگاری علمای عامل ما نیز همین است که همه‌ی حیات خود را در راه عشق به انسان کامل و معرفی او صرف کردند. 

رییس‌جمهور کشورمان در کنگره‌ی بین‌المللی آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی گفت: حضور در این جمع به مناسبت بزرگداشت علامه بزرگ مرحوم مرعشی برای امثال بنده هم توفیق است، هم افتخار. وقتی آقازاده‌ی ایشان گوشه‌ای از کرامت‌های اخلاقی و خدمات او را بیان می‌کرد دوست داشتم این سخنان ادامه پیدا می‌کرد تا ما بیشتر بهره ببریم. معرفی و ذکر یک عالم بزرگ و اثرگذار که چون شهاب درخشان در آسمان بشریت نورافشانی می‌کند، از خدمات بزرگ، ارزشمند و ماندگار است. 

به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد درباره‌ی آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی گفت: اگر بخواهیم ایشان را در یک کلمه تعریف کنیم، مرحوم علامه مرعشی نجفی، یک انسان متعالی و کمال‌یافته بود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره‌ی انسان گفت: انسان مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوع آفرینش است. اگر انسان را از هستی برداریم چیزی از عالم مخلوقات باقی نمی‌ماند. عزیزترین و مهم‌ترین مخلوق خداوند انسان است. خدا انسان را خلق کرد تا در پایین‌ترین مرتبه‌ی حیات حیوانی قرار گیرد و از او خواست خود را بالا بکشد و جلوه‌ی تمام‌نمای خداوند شود. 

رییس‌جمهور درادامه گفت: در این راه دو جریان همراه با هم حرکت می‌کنند؛ یکی از آسمان است و جریان فیض الهی است که واسطه‌ی آن انسان کامل است و بقیه‌ی مخلوقات عالم به واسطه‌ی آنها فیض می‌گیرند. جریان هدایت و رحمت به طور مداوم جاری است و مجرای آن نیز انسان کامل است. یک جریان دیگر نیز وجود دارد که از درون انسان‌ها شکل می‌گیرد که آن هم کمال‌جویی و خداخواهی است. تنها راه حرکت در مسیر درست و رسیدن به خدا، پیوستن به انسان کامل است. انسان کامل هم راه است و هم راهنما و هم اسوه و الگو. اگر کسی بخواهد از جریان فیض الهی به طور کامل استفاده کند راه آن پیوستن به انسان کامل است. انسان هر مقدار خود را به انسان کامل نزدیک‌تر کند بیشتر جلوه‌ای از او می‌شود. انسان کامل آیینه‌ی تجلی کامل خدا و اسماء الهی است. 

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: برای رسیدن و پیوستن به انسان کامل و طی کردن صراط مستقیم، دو عنصر کلیدی وجود دارد که یکی علم است. علم راه پیوستن به انسان کامل و خدایی شدن است. اگر علم آمد، حلم و رحمت و رأفت هم می‌آید. کار علمی بالاترین و زیباترین و اثرگذارترین کاری است که انسان می‌تواند انجام دهد. بالاترین عبادت، علم‌آموزی است. من تعجب می‌کنم از برخی که می‌خواهند بین علم و دین آشتی برقرار کنند. زیباترین کار دینی، کار علمی است. اگر علم نبود انسان در قهقرای غرایض نفسانی می‌ماند و غرق می‌شد. البته مراد علمی است که بین انسان و خدا ارتباط برقرار کند.  

میزان سنجش عشق به ارزش‌های الهی، عشق به انسان کامل است
وی با بیان اینکه کلید دوم، رحمت و عشق است، گفت: اگر عشق به خوبی و کمال و انسان کامل که تجلی عشق به خداست در وجود انسان نباشد فرصت شکوفایی برای انسان ایجاد نمی‌شود. آن‌چه که حرکت می‌آفریند عشق به خدا و عشق به انسان کامل است و میزان سنجش عشق به خدا و ارزش‌های الهی، عشق به انسان کامل است.

 رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه طاغوت‌ها اجازه ندادند که انسان شناخته شود، تصریح کرد: تنها گاهی شهاب‌هایی در آسمان درخشیده‌اند، اما بشر طعم زیبا و شیرین انسان بودن را نچشیده است و وقتی این فرصت مهیا می‌شود که حاکمیت انسان کامل، همه‌ی شئونات زندگی فردی و اجتماعی بشر را در بر بگیرد. تنها زمینه‌ی شکوفایی استعدادهای انسان، حاکمیت انسان الهی و کامل است و همه‌ی پیامبران آمدند بشر را با مفهوم انسان کامل آشنا کنند و همه‌ی علمای بزرگ ما در سده‌های اخیر مانند علامه مرعشی تلاش کرده‌اند تا با افکار و اندیشه‌های خود انسان‌ها را به طراز انسان کامل نزدیک کنند. 

حاکمیت انسان کامل، جهانی است
احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حاکمیت انسان کامل زمانی محقق می‌شود که استعدادها و ظرفیت جامعه‌ی بشری آماده‌ی پذیرش شود. حاکمیت انسان کامل، جهانی است و همه‌ی جهان را در بر می‌گیرد و تا وقتی انسان‌ها در تعصب رنگ و قوم و نژاد و قبیله هستند حاکمیت انسان کامل معنا ندارد. به لطف مجاهدت علمای بزرگ و پیامبران و اهل بیت پیامبر و فداکاری‌های ملت ایران و پیشرفت‌های علمی بشریت، مرزها به سرعت در حال برچیده شدن است و اندیشه‌ی جهانی در حال گسترش است. 

بیداری انسانی در سراسر جهان در حال وقوع است
وی با اشاره به تز دهکده جهانی و نظم نوین گفت: اینها فریب‌هایی بود که برای مقابله با اندیشه‌ی رو به رشد جامعه‌ی بشری ارایه شد و به فضل الهی در هم پاشید. جامعه‌ی بشری به سرعت در حال حرکت است و این طاغوت‌ها و مستکبران امروزی که در فساد و چپاولگری و ضدیت با ارزش‌های الهی و حقیقت انسان کامل و کشتار و جنایت بی‌نظیرند، به فضل الهی در حال فرو ریخت هستند. بیداری انسانی در سراسر جهان در حال وقوع است و حرکت اصلی در راه است و البته امروز نشانه‌هایش را در گوشه گوشه‌ی دنیا می‌توانیم ببینیم. 

احمدی‌نژاد درپایان سخنان خود با تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان کنگره آیت‌الله مرعشی گفت: امیدوارم برگزاری این کنگره اول راه باشد. شما باید به زودی پژوهشگاه خود را نیز راه‌اندازی کنید و دولت نیز به شما کمک خواهد کرد.

/30

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 136269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =