تلاش برای جلوگیری از انفجار در رآکتور شماره دو به شکست انجامیده و در بامداد سه شنبه انفجار در این رآکتور رخ داد.

به گزارش خبرگزاری کیودو بامداد سه شنبه رآکتور شماره دو نیز منفجر شد و با وقوع سومین انفجار مردم و کارشناسان نگران انتشار سطح گسترده ای از رادیو اکتیو در سطح منطقه بحران زده هستند.گفتنی است بعد از انفجار ابرهای سمی تا 40 کیلومتر دورتر از نیروگاه پخش شده است.(قبل از انفجار 600 میکرو بوده که در حال حاضر به 8 هزار میکرو رسیده است و هزار میکرو واحدی است که انسان در طول یکسال می تواند با خطر کم با آن مواجه شود )

نیروگاه فوکوشیما بر این اساس سومین انفجار خود را در حالی شاهد بود که کارشناسان برای ساعتها از رآکتور شماره دو بعد از شکست در سیستم خنک کننده نا امید شده بودند. در همین حال سطح تشعشعات رادیو اکتیو به گفته یکی از وزیران دولتی نزدیک نیروگاه بالا رفته است، هر چند 450 هزار نفر از سکنه این منطقه دو روز پیش خانه های خود را ترک کرده بودند.

در همین حال از ژاپن گزارش می رسد که 500 هزار نفر از مردم بی خانمان شده و میلیونها نفر ژاپنی برای چهارمین روز متوالی بدون برق و آب و امکانات ساده زندگی بسر می برند. هر چند نیروهای امداد از 90 کشور دنیا راهی ژاپن شده و کمک های بین المللی به این کشور رسیده، اما عمق فاجعه بسیار زیاد است.

در انفجار دوم که روز دو شنبه در راکتور سوم رخ داد،  11 نفر زخمی شدند.

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داریوش IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۴
    0 0
    بنی آدم اعضای یکدیگرند که درآفرینش زیک گوهرند*چوعضوی بدردآورد روزگار دگرعضوها رانماند قرار*خداخودش کمکشون کنه .موقع سال تحویل برای این همنوعانمون دعاکنید
  • عارف IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۴
    0 0
    ابرها به آسمان تکیه میکنند،درختان به زمین،وانساتهابه مهربانی همدیگر... پس درآغازسال جدید حداقل کاری که من میتوانم درقبال مردم حادثه دیده زاپن انجام دهم:خدایا...(دعا کنید)
  • مارال IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۴
    0 0
    دولت مردان ژاپن چرا با آگاهی کامل از وجود گسل وزلزله خیز بودن زیاد این کشور اقدام به ساخت نیروگاههای برق اتمی در این کشور کردندکه امروز باید به خود بلرزندو بترسند.فقط می توانم بگویم خداوندکمکشان کند.