فارس نوشت: برخی از پرواز‌های شرکت هواپیمایی ایران‌ایر‌تور که از چهارشنبه هفته گذشته برای طرح نوروزی پیش‌فروش شده بود، به دلیل مشکل فنی هواپیمای این ایرلاین لغو شد.

مهدی صادقی در خصوص علت لغو برخی پروازهای برنامه‌ای ایران ایرتور برای طرح نوروزی، اظهار داشت: چندین پرواز ایران ایرتور به دلیل مشکل فنی لغو شد؛ البته این ایرلاین بلافاصله پس از بروز این مشکل به مسافران پرواز‌های کنسل شده اعلام کرد که نمی‌تواند پرواز را انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه طبیعتاً وقتی هواپیما زمین‌گیر می‌شود، انجام پرواز کنسل است، توضیح داد:‌ در ایرتور فقط بوئینگ mdفعال است که با زمین‌گیر شدن یکی از این بوئینگ‌های md برخی پرواز‌ها کنسل شد.
مدیرعامل ایران ایرتور خاطرنشان کرد: اگر هواپیمای دیگری در ناوگان داشتیم به عنوان هواپیمای جایگزین، برای این پروازها در نظر می‌گرفتیم.
صادقی ادامه داد: هم اکنون تقاضای سفرهای هوایی به دلیل ایام نوروز بسیار بالا است بنابراین در راستای توجیه مالی مطلوب، هر ایرلاین‌ قطعاً متمایل به لغو پروازهای خود نیست و خواهان ارائه خدمات به مسافران است.
وی تأکید کرد: شرکت هواپیمایی ایرتور نیز همانند هر ایرلاین دیگر علاقه‌مند است که در آمد کسب کند، بنابراین تمامی تلاش‌های خود را برای برقراری این پروازها انجام دادیم اما در راستای حفظ جان مسافران به هیچ عنوان ریسک و اقدام به برقراری پرواز نکردیم زیرا نمی‌خواستیم سانحه یا حادثه‌ای هر چند کوچک رخ دهد.
صادقی ادامه داد: در این ایام نوروزی هر ایرلاینی قطعاً متمایل است در صورت امکان و طبق قوانین همه پروازهای خود را انجام دهد و تقاضاها را پاسخگو باشد.
مدیرعامل ایران ایرتور با اشاره به اینکه بوئینگ‌های md به تازگی وارد ناوگان هوایی کشور شده و با سیستم ‌هماهنگی و همخوانی چندانی ندارد، گفت: بالأخره جا افتادن این هواپیما در صنعت هوایی کشور و ناوگان هواپیمایی تا حدی زمان‌بر است.
صادقی با اشاره به اینکه قطعاً ‌ایران ایرتور نیز متمایل نیست مردم و مسافران با مشکل مواجه شوند، اضافه کرد: پیش فروش بلیت‌های پرواز‌های کنسل شده از چهارشنبه هفته گذشته انجام شده بود اما به محض اینکه هواپیماها خراب شد، پروازها را به سرعت کنسل کردیم و طی تماس تلفنی با مسافران از آنها عذر خواهی کرده و خواستیم نسبت به باز‌پس‌گیری مبلغ بلیت‌های خود اقدام کنند.
مدیرعامل ایران ایرتور با بیان اینکه پروازهای لغو شده مربوط به طرح نوروزی از تاریخ 26 اسفندماه به بعد بود، اذعان داشت: به خاطر پاسخگو بودن به درخواست‌های مردم به محض آنکه متوجه شدیم نمی‌توان نیازها را پاسخ داد،‌سریعاً پروازها را کنسل کرده اطلاع رسانی انجام شد.
صادقی با بیان اینکه روز شنبه هفته جاری این پروازها اعلام باطلی شد، توضیح داد: وقتی پروازی کنسل می‌شود در آن سیستم کلاً به طور اتوماتیک پیام می‌رود و با مسافر تماس گرفته می‌شود که پرواز شما کنسل شده است، که مسافران می‌توانند نسبت به دریافت مبلغ پرداختی خود یا تمدید بلیت اقدام کنند.
مدیرعامل ایران ایرتور اذعان داشت: ایران ایرتور از لحاظ اخلاقی به محض بروز این مشکل، اطلاع رسانی را به مسافران انجام داد.
صادقی با اشاره به اینکه فعلاً پنج فروند بوئینگ md در ناوگان هوایی ایران ایرتور وجود دارد، در مورد واگذاری این شرکت تصریح کرد: بالاخره شرکتی در مزایده واگذاری ایران‌ ایر‌تور مشارکت کرده و برنده شده است اما هنوز تغییر خاصی در این ایرلاین رخ نداده است؛‌ مواردی نظیر رد وبدل شدن اسناد، صدور سهام، توافقات و از این قبیل بسیار زمان‌بر است.
به گزارش فارس در حالی که یکی از بوئینگ‌های md ایرتور زمین‌گیر بود، یکی دیگر از بوئینگ‌های این شرکت هواپیمایی نیز اواسط هفته گذشته دچار مشکلی شد که فعلاً اجازه پرواز ندارد و منتظر تأیید واحد استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری است.

/32

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خوش خيال IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۵
    0 0
    بر نامه ريزي مردم كشك خيلي ساده و راحت وبا بيان شيوا