عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر بنا باشد قدرت، یک روز آقای رئیس​جمهور را عوض کند، به همان اندازه ما مقابلش موضع می​گیریم.

آیت​الله احمد علم​الهدی در گفت وگوی تفصیلی با خبرآنلاین درباره افزایش انتقادات برخی چهره​های اصولگرای منتقد دولت به موضوع ملی​گرایی در سخنان رئیس​جمهور، گفت: ما آقای رئیس​جمهور را به عنوان یک آدم متدین و متعبدی که تا قبل از ریاست​جمهوری یک شخصیت فعال به تمام معنا در عرصه​های ارزشی اسلام بودمی​شناختیم. ولی اگر بنا باشد قدرت یک روز آقای رئیس جمهور را عوض کند و بخواهد خود را از ادبیات دینی منحرف کند، با رئیس جمهور شیر نصف شب که نخوردیم!

وی گفت: این موضوع را  هم باید مد نظر داشت که آقای احمدی​نژاد معصوم که نیست. ممکن است در مقابل 100 تا عمل خوب، دو لغزش هم داشته باشد. اینها قابل تحمل است اما اگر اینها بخواهد برای آقای احمدی​نژاد ادبیات شود - تا قبل از این که نبوده است- ما ایشان را به خاطر دینشان می​​خواهیم.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: هر کس در دینش کوچکترین خللی وارد شد به همان اندازه ما مقابلش موضع می​گیریم.

وی با بیان اینکه نظام، انقلاب و مملکت و همه چیز را برای اسلام می​خواهیم، تصریح کرد: همه اینها سکوی پرش اسلام است. اسلام و دین باید دردنیا گسترش پیدا کند. این مبنای امام راحل است. امام قبل از پیروزی انقلاب فرمود ما سه هدف داریم: اول اینکه این کشوراسلامی بشود. هدف دوم ما این است که تمام کشورهای اسلامی به طور کامل اسلامی بشود و هدف سوم ما این است که اسلام جهانی بشود. این حرف امام بود.

وی با اشاره به پیغام​هایش به رئیس جمهور درباره اظهارتش، گفت: با خود ایشان صحبت کردیم. ایشان معتقد است موضع ما باید در مقام رئیس جمهور باید یک موضع فراگیر نسبت به اندیشه​های مختلف و همه جریان​ها و نحله​های فکری در کشور باشد و بایستی به عنوان رئیس جمهور ایران فراگیر حرف بزنیم.

آیت​الله علم الهدی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور وقتی می خواهد امنیت کشور و رفاه مردم را مدیریت کند، باید همه شهروندان را در نظر بگیرد، اظهار داشت: اما در « مسائل فکری»، ایشان باید طرفدار طیف فکری باشد که به خاطر دین​داری و وابستگی به امام زمان، ایشان را قبول کرد و قاعدتا دیگر نباید طیف مقابل را از نظر فکری تایید کند.

/11128

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ساموئل تیموریان IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۵
    0 0
    من بعنوان یک مسیحی ایرانی حاضرم برای سربلندی کشور عزیزم ایران - صدبار جان خود و خانواده ام را فدا کنم . زنده باد ایران زنده باد ایرانی ... چو ایران نباشد تن من میاد . فقط ایران