۰ نفر
۱۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۵

اتحادیه عرب چیزی جز اسم نیست، هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد و هیچ قدرت و توانایی در عرصه عمل ندارد.

دکتر اسامه سعد، رئیس جریان ملی ناصریسم لبنان در گفتگوی اختصاصی با خبر درباره نقش اتحادیه عرب در برابر تحولات بحرین گفت: در حال حاضر آنچه در بحرین می‌گذرد در حقیقت تلاشی برای مهار انقلاب مردم بحرین است از این رو اگر می‌خواهیم ترجمه واقعی سیاست‌های امریکا را بدانیم باید به بحرین و تحولاتی که در این کشور جریان دارد نظر بیندازیم، انقلابی که با مداخله مستقیم نیروهای عربستان تلاش می‌شود که سرکوب شود. حال پرسش این است که اتحادیه عرب در این جا کجاست. این نشان می‌دهد که اتحادیه عرب چیزی جز اسم نیست، هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد و هیچ قدرت و توانایی در عرصه عمل ندارد.

وی در ادامه می‌افزاید: جامعه عرب در عراق و جنگ امریکا علیه آن کجا بود، در قضیه فلسطین قضیه‌ای که قربانی توطئه‌های مشترک امریکا و اسرائیل شده، کجا قرار دارد. در دشمنی‌های علنی که علیه لبنان می‌شود کجا ایستاده است، اتحادیه عرب در تمامی قضایای عربی غیر فعال است و هیچ کاری از پیش نمی‌برد. این نقش اتحادیه عرب است کما این که شورای امنیت و سازمان ملل نیز هیچ کاره‌اند و فقط برای پیشبرد سیاست‌های ایالات متحده عمل می‌کنند.

متن کامل گفتگو را اینجا بخوانید./16243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد علی بزرگان نیا IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۲
    0 0
    همانند سازمان ملل که کارمندی قدرتهای بزرگ را می کند اتحادیه ی عرب نیز کمی بیشتر نوکری کشورهای عرب ثروتمند را انجام می دهد ودر موضعگیریهای خود نسبت به انقلابهای منطقه نخست نظر این کشورها را مقدم می دارد .