۰ نفر
۱۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۶

سیاست‌نامه امام‌علی(ع)، ترجمه جلد چهارم از دانش‌نامه امام‌علی(ع) در قرآن و حدیث است که به تازگی از سوی سازمان چاپ و نشردارالحدیث به زیور طبع آراسته شده‌است.

کتاب imam ali and political leadership ترجمه انگلیسی کتاب سیاست‌نامه امام‌علی(ع) است. این اثر با گردآوری و تنظیم متون حدیثی و تاریخی و تحلیل اجمالی آن‌ها، زمینه تدوین اندیشه سیاسی و سیاست عملی امام‌علی(ع) را فراهم می‌کند. مروری کوتاه بر این اثر نشان می‌دهد که عدالت، صداقت، احقاق حقوق، حرمت نهادن به انسان، تأمین معاش و فراهم آوردن رفاه عمومی، امنیت، ترویج و گسترش معنویت و.. اصول اساسی در مکتب علوی به شمار می‌روند که ساختار حکومت در فرهنگ دینی تنها با توجه به آن‌ها معنی می‌یابد.

سیاستنامه امام علی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، اجزای این کتاب را در 10 فصل و درآمدی در تحلیل سیاست امام‌علی(ع) تشکیل می‌دهد. درآمد، به تبیین سیاست در مکتب علوی، مبانی حکومت بر دل‌ها و دلایل تنهایی امام در سال‌های پایانی حکومت اختصاص دارد. ترجمه انگلیسی کتاب «سیاست‌نامه امام‌علی(ع)» با نام imam ali and political leadership تألیف محمد محمدی ری شهری، در 611 صفحه جلد سخت و تیراژ 1000 نسخه و بهای 18000 تومان به تازگی منتشر شده است.

191/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =