اگر فکر می‌کنید قورباغه‌ها فقط حشره می‌خورند، ‌سخت در اشتباهید! نوعی قورباغه بزرگ آمریکایی برای مثال،‌ هر موجودی که در دهانش جا بشود را می‌خورد: مار،‌ عقرب، ماهی، جونده‌ها و حتی پرنده‌ها!

بهنوش خرم‌روز:‌ اگر از شما بپرسند غذای یک قورباغه چیست، چه جوابی می‌دهید؟ شاید مثل خیلی‌ها بگویید خب، ‌معلوم است،‌ حشرات! در واقع اغلب افراد بر این باورند که قورباغه‌ها غذای بسیار خاصی دارند و آن هم حشره است. اما این تصور درستی نیست.

اگر این فیلم نشنال‌جئوگرافیک در مورد بول‌فراگ یا غوک بزرگ آمریکایی را ببینید،‌ متوجه می‌شوید که این موجود تقریبا هر جانوری را که از مقابلش بگذرد، می‌خورد،‌ تنها محدودیتی که دارد،‌ اندازه دهانش است!

بول فراگ را اگر کلمه به کلمه ترجمه کنیم،‌ از دو کلمه بول به معنای گاو و فراگ به معنای قورباغه ساخته شده است. شاید دلیل این نامگذاری، ‌اشتهای بی‌پایان این موجود باشد! بول‌فراگ‌ها بومی آمریکا و کانادا هستند و بیشتر در برکه‌ها، آبگیرها و مرداب‌های نه چندان کوچک زندگی می‌کنند.  غوک بزرگ آمریکایی عنکبوت می‌خورد، عقرب می‌خورد، حتی مار،‌ جونده‌ها و ماهی‌ها را هم در لیست غذایش می‌بینید.

اما این قورباغه‌ها که نه پنجه‌های قوی دارند و نه دندان‌های تیز، ‌چه‌طور این همه جانور را می‌گیرند و می‌خورند؟ آن‌ها حتی جانوران سمی و خطرناک مثل عقرب‌های سمی را هم می‌خورند. یک نمونه از این شکار شگفت‌انگیز را در فیلم می‌توانید ببینید. به نظر می‌رسد امتیاز  بول‌فراگ‌ها،‌ دهان بزرگ‌شان باشد. آن‌ها هر چیزی را که بتوانند در دهانشان جای بدهند می‌گیرند و سریع می‌بلعند.

آن‌ها همچنین مهارت زیادی در پنهان شدن، آرام حرکت کردن،‌ ناگهان جهیدن و پرش‌های بلند دارند. آن‌قدر بلند می‌پرند که حتی می‌توانند پرنده‌ها را هم شکار کنند و با یک چرخش سریع، به درون برکه برگردند. آن‌ها طوری به شکار خود نزدیک می‌شوند، که انگار شیری در بیشه به یک بچه آهو نزدیک می‌شود!

50172

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 140088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =