رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ضمن تشریح آخرین وضعیت نونا پسانین از تغییر محل درمان این دونده مصدوم و انتقال وی از انستیتو بین‎المللی جراحی مغز و اعصاب آلمان (INI) خبر داد.

به گزارش مهر لطفعلی پورکاظمی از اطلاعات کسب شده نسبت به آخرین وضعیت نونا پسانین ابراز رضایت کرد و گفت: « در آخرین تماسی که با پروفسور سمیعی - پزشک معالج نونا - داشتیم اخبار خوبی در مورد شرایط جسمی این دونده جوان کشورمان کسب کردیم که حاکی از وضعیت رو به بهبود وی بود.»

وی به آخرین وضعیت نونا اشاره کرد و ادامه داد: « طبق آخرین اطلاعات کسب شده واکنش‎های عصبی دست و پا این ورزشکار آسیب دیده کشورمان تا حد زیادی طبیعی شده است طوریکه او می‎تواند هر دو دست خود را تقریبا به حالت طبیعی تکان دهد. حرکات پا نیز از حالت جزئی و غیر محسوس خارج شده است.»

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با یادآوری اینکه حدود 6 ماه از آغاز درمان نونا و پیگیری مراحل معالجه وی در هانوفر آلمان می‎گذرد، گفت: « در این مدت پروفسور سمیعی در انستیتو بین‎المللی مغز و اعصاب آلمان (INI) به طور مستقیم وضعیت نونا را تحت نظر داشت تا به امروز که وضعیت این دونده جوان نسبت به روزهای اولیه آسیب دیدگی تا حد زیادی بهبود پیدا کرده و امیدوار کننده شده است. در این مدت فیزیوتراپی نونا طبق برنامه ارائه شده از سوی کلینیک تخصصی پروفسور سمیعی صورت گرفته است. اما الان با توجه به شرایط کلی نونا و تشخیص پروفسور سمیعی، دونده تحت درمان کشورمان باید برای پیگیری معالجات به محل دیگری منتقل شود.
کلینیک جدیدی که برای پیگیری درمان نونا از سوی پروفسور سمیعی معرفی شده است در همان هانوفر مستقر است و ظاهرا برای فیزیوتراپی امکانات بهتری دارد.»
نونا پسانین دونده جوان کشورمان است مردادماه سال گذشته به دلیل سقوط یکی درهای ورزشگاه آزادی دچار مصدومیت شدید نخاعی شد. مراحل درمان وی از 18 مردادماه در بیمارستان رسول اکرم (ص) آغاز شد و پس از مدتی با انتقال به آلمان در شهر هانوفر پیگیری شد.

 

151 40

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 140587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =