تابناک:یک روزنامه کویتی در شماره امروز خود، با طرح ادعایی خطرناک در مقاله ای با نام «موامرات الفارسیه» (توطئه های ایرانی) مدعی شد: ایرانی ها در حال بررسی حمله به کویت و تصرف جزایر کویتی خلیج فارس هستند.

در تازه ترین فضاسازی رسانه های عربی منطقه برای تشدید ایران هراسی و هچنین انحراف افکار عمومی ملت های عرب منطقه، روزنامه کویتی «السیاسه» که به مواضع ضد ایرانی شهره است، با طرح موضوع بالا نوشت: ایرانی ها می خواهند به نام حمایت از شیعیان بحرین و کویت، به جزایر خلیج فارس لشکرکشی کنند.

این روزنامه همچنین مدعی شد: این ادعاها را مسئولین کویتی و بحرینی در نشست روز گذشته سران کشورهای عربی در ریاض مطرح کرده اند.

«السیاسه» ادامه می دهد: «توطئه ایرانی ها» از چند هفته گذشته آغاز شده و همه کانال های تلویزیونی ماهواره ای ایران، این گونه القا می کنند که عربستان و بحرین، قصد نابودی شیعیان را داشته و ایران حق خود می داند که با حضور نظامی در این کشورها، از هم کیشان خود دفاع کند.

در ادامه این ادعاها آمده است: حضور گسترده نظامی ایران در خلیج فارس، مشکلاتی را برای کشورهای عربی پدید آورده و باید هر چه سریعتر مرز حضور ایران در آب های آزاد خلیج فارس معین شود.

«السیاسه» در پایان می نویسد: این موضوع اثبات نشده که در بحرین و یا کویت و یا هر کشور عربی، شیعیان در فشار باشند، ولی ایرانی ها از حضور عربستان در بحرین، این گونه دریافته اند که عربستان قصد سرکوب شیعیان را دارد.

ذکر این لازم است که در روزهای اخیر، موج گسترده مواضع ضد ایرانی از سوی مقامات و نهادهای حکومتی و غیر حکومتی برخی کشورهای عربی به ویژه کویت، بحرین و عربستان سعودی، سبب شده است تا بسیاری از کارشناسان به این تحلیل برسند که فضاسازی جدید، پروژه ای هماهنگ از سوی کشورهای یاد شده علیه ایران بوده و احتمال می رود، به دنبال آن، به زودی تحولات جدیدی در منطقه رخ دهد.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 140677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام SA ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۵
    0 0
    كويت تو هم؟!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    0 0
    راسته كه ميگن (( العرب الحمار ))