۰ نفر
۱۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۵

ایسنا:یک مقام قضایی عالی‌رتبه در دفتر دادستان کل مصر به روزنامه‌ی القبس گفت: دادستانی کل عملا بازجویی‌های محرمانه و غیر علنی خود را از حسنی مبارک و خانواده‌اش آغاز کرده است.

به گزارش روزنامه‌ی کویتی، این مقام مصری گفت: تیمی از اعضای دادستانی کل به محل اقامت حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر در شرم‌الشیخ رفته‌اند و در خصوص تمامی اتهامات و شکایت نامه‌های ارائه شده علیه وی مبنی بر جمع‌آوری ثروت از راه نامشروع، سوء استفاده از قدرت و دادن دستور به وزارت کشور جهت کشتار تظاهرکنندگان بازجویی را آغاز کرده‌اند.

وی بدون اشاره به هیات دفاع مبارک افزود: تمام شکایتنامه‌ها به طور جدی بررسی خواهد شد.

از سوی دیگر شورای عالی نیروهای مسلح مصر اخبار منتشر شده را مبنی بر این که مبارک شرم‌الشیخ را به مقصد آلمان ترک کرده است، رد نمود.

همچنین روزنامه‌ی مصری الوفد، گزارش داد: سرگرد عبدالحمید الشناوی، استاندار الغربیه اعلام کرد که نام مبارک و همسرش از 28 مدرسه در روستا، شهرها و مراکز این استان برداشته شده است.

این اقدام در پاسخ به درخواست‌های ساکنان استان الغربیه در این زمینه صورت گرفت.

از سوی دیگر، یک سایت اینترنتی اعلام کرد: بانک مرکزی مصر روز یکشنبه جمال مبارک، پسر حسنی مبارک را از عضویت در شورای اداره این بانک بعد از 17 سال عضویت برکنار و نام وی را از بین اسامی اعضا حذف کرد.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 140683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =