استعفای ناگهانی وزیر اطلاعات و پذیرش آن از سوی رئیس​جمهور و به تبع آن مخالفت مقام معظم رهبری، تذکراتی را در جلسه علنی امروز مجلس برانگیخت.

به گزارش خبرآنلاین، نخستین تذکر از سوی نادر قاضی​پور نماینده ارومیه بود که شفاها و خطاب به ابوترابی​فرد مطرح شد. او از نایب رئیس مجلس خواست تا درباره علت و نحوه عزل وزیر اطلاعات توضیح دهد و بگوید که چگونه حیدر مصلحی عزل شد و دوباره با حکم حکومتی ابقا شده است؟

ابوترابی‌فرد هم در پاسخ به وی گفت: آنچه آحاد ملت ما بر آن التزام اعتقادی و عملی دارند، تبعیت از رهبری معزز انقلاب است. امیدوارم با کارآمدی و تلاش شایسته همچون گذشته، سطح امنیت کشور که رشد بالنده‌ای را داشته است، با یاری سربازان گمنام امام عصر تداوم یابد و بی‌تردید همینگونه هم هست.

سه نماینده مجلس نیز در تذکرات کتبی​شان به رئیس​جمهور و وزیر اطلاعات، در اینباره پرس و جو کردند. کما اینکه سید جلال  یحیی​زاده نماینده تفت و میبد به وزیراطلاعات در مورد لزوم شفاف سازی در خصوص عزل یا استعفای صورت پذیرفته تذکر داد.

همچنین مصطفی کواکبیان نماینده سمنان هم به رییس​جمهور تذکر داد تا به رییس خبرگزاری رسمی کشور در مورد موضع گیری و نحوه انعکاس خبرمخالفت رهبر معظم انقلاب  و برکناری وزیر اطلاعات هشدار دهد.

علی اکبراولیاء نماینده یزد هم در مورد رعایت تدبیر در عزل و نصب‌ها مدیران و پرهیز از واگذاری مسولیت‌های متنوع به افراد خاص، تذکر داد.

گفتنی است حسن کامران هم در نطق امروزش از دیدار مقام معظم رهبری با کارکنان وزارت اطلاعات و تقدیر ایشان از شخص وزیر یاد و تاکید کرد که کمیسیون امنیت ملی از عملکرد وزیر اطلاعات و شخص حجت​الاسلام مصلحی حمایت خواهد کرد.

گفتنی است علی اکبر اولیا و سید جلال یحی زاده نمایند‌گان یزد، در تذکر دیگری به رییس جمهور در مورد تقدیم لایحه اقدام وزارتخانه‌ها به مجلس شورای اسلامی مطابق با اصل 133 قانون اساسی.  تذکر دادند.

/111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =