۲ نفر
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸
بازیکن بدون جایگزین تیم زیدان

تنها کاسمیرو می‌تواند در پست هافبک دفاعی برای رئال مادرید به میدان برود.

در ابتدای فصل گذشته بود که رئال مادرید مارکوس یورنته را به رقیب همشهری خود، اتلتیکومادرید، فروخت و کاسمیرو به بازیکنی بدون جایگزین در ترکیب رئال مادرید تبدیل شد. از آن پس زمزمه‌هایی مبنی بر خرید جایگزین دیگری برای هافبک دفاعی برزیلی شنیده می‌شد، اما این خرید هیچ‌گاه انجام نشد و کاسمیرو هنوز هم جانشین مشخصی ندارد. بدون جایگزین بودن کاسمیرو در فصل گذشته باعث شد او بیشتر از هر بازیکن دیگری در ترکیب رئال مادرید به میدان رود و تنها بازیکن رئال مادرید باشد که بیش از ۴۰۰۰ دقیقه بازی کرده است. در فصل ۲۰۱۹/۲۰ رئال مادرید در غیاب کاسمیرو آمار ضعیف ۴۰ درصد پیروزی را از خود به جا گذاشت و این نشان‌دهنده اهمیت و بی‌جانشین بودن ستاره برزیلی رئال مادرید است.

در این فصل از رقابت‌ها نیز رئال مادرید از «منطقه ۱۴»، جایی ‌که کاسمیرو مسئول پوشش دادن آن است ضربه‌های زیادی خورده است و رقبای رئال مادرید در غیاب این بازیکن، بیشتر این ناحیه از زمین را مورد هدف قرار می‌گیرند و تلاش می‌کنند از آنجا به رئال مادرید ضربه بزنند. زیدان برای پوشش آن ناحیه سعی کرده است از محورهای دوگانه‌ای شامل «کروس-مودریچ» یا «موردیچ-والورده» استفاده کند که هر کدام ضعف‌های زیادی داشتند. کاسمیرو در این فصل از رقابت‌ها در سه بازی به‌عنوان یار ثابت برای رئال مادرید به میدان نرفته و رئال مادرید در هیچکدام از این مسابقات پیروز نشده است.

زوج «کروس-مودریچ» برخلاف‌های سال‌های گذشته دیگر توانایی بدنی انجام وظایف سنگین آن قسمت زمین را ندارد و دو بازی کادیز و رئال سوسیه‌داد که این دو نفر قرار بود نقش کاسمیرو را ایفا کنند، موقعیت‌های خطرناک شکل‌گرفته روی دروازه رئال مادرید از «منطقه ۱۴» خلق شد. «مودریچ-والورده» نیز که در بازی والنسیا به میدان رفتند با اینکه در پوشش آن ناحیه تا حدی موفق بودند، اما عملکردشان در سمت راست زمین به گونه‌ای بود که رئال مادرید از آن قسمت آسیب‌های بسیاری متحمل شد. در آن دیدار لوکاس واسکز، دفاع راست رئال مادرید بارها در موقعیت دو در برابر یک با گایا و چریشف، دفاع و هافبک چپ والنسیا، قرار گرفت. بازیکنان والنسیا با اطلاع از این ضعف رئال مادرید بارها اقدام به ارسال توپ‌های بلند به سمت راست یک‌سوم تدافعی رئال مادرید ‌کردند و تلاش می‌کردند به این شکل از آنجا موقعیت‌سازی کنند. کاری که در انجام آن موفق بودند و دو پنالتی از سه پنالتی والنسیا نیز از آن ناحیه ساخته شد.

رئال مادرید بدون کاسمیرو در وسط زمین و خط دفاعی خود تعادل ندارد. او در خط هافبک رئال مادرید مهره‌ای موثر است و بزرگترین چالش زیدان در فصل پیش‌ِ رو ساختن رئال مادریدی است که بدون کاسمیرو نیز موفق باشد.

۲۵۵ ۲۵۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1456799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =