استاد حوزه و دانشگاه گفت:‌ جامعه از آقای احمدی‌نژاد انتظار دارد همانگونه که پیش از این مقلد خوبی برای مقام معظم رهبری بوده از این پس نیز باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اختلاف‌نظرهایی که در امور بین مسئولان به وجود می‌آید، اظهار داشت: اصولا، اختلاف در برداشت و در مصادیق و در بحث ولایت‌مداری تا هنگامی که به صدور حکم نینجامد ضرری نمی‌رساند چراکه ولایت‌مداری به این معناست که ما در برابر احکام صادره از سوی ولی فقیه و حاکم شرعی مطیع باشیم.

این استاد حوزه علیمه گفت: اگر اختلاف نظرها به جایی برسد که مقام معظم رهبری حکم صادر کنند آنجا جای اطاعت و تبعیت است و ما تاکنون دیده‌ایم در اختلاف‌نظرها هرجا که کار به صدور حکم از سوی رهبری رسیده است آقای احمدی نژاد نظر خود را کنار گذاشته به نظر مقام معظم رهبری عمل کرده است.

وی گفت: بنابراین، اختلاف‌نظر احمدی نژاد با مقام معظم رهبری درباره فعالیت وزیر اطلاعات لطمه‌ای به ولایت‌مداری رئیس‌جمهور نزده است؛ جامعه از آقای احمدی‌نژاد انتظار دارد همانگونه که پیش از این مقلد خوبی برای مقام معظم رهبری بوده از این پس نیز باشد.

طائب در ادامه با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب به دنبال این هستند که سطح فهم و درک در جامعه افزایش یابد، خاطرنشان کرد: فکر کردن و تجربه کردن افراد در جامعه برای مقام معظم رهبری مطلوب است. پس بنابراین خوب است که هرکسی فکر، اندیشه کند.

این استاد حوزه افزود: در برخی جاها ممکن است فکر ما به حدی نرسد که بتواند در حد فهم ولی فقیه درک کند؛ وقتی که در این شرایط حکمی از سوی ولی فقیه صادر می‌شود قاعده ولایت‌مداری حکم می‌کند که ما فکر خودمان را کنار بگذاریم و فکر ولی فقیه را اعمال کنیم.

وی یادآوری کرد: تاریخ نشان داده است آنجایی که افراد فکر ولی فقیه و امام خود را عمل کرده‌اند موفق‌تر بوده‌اند و آنجایی که فکر خودشان را در برابر امام و ولی زمان خود مورد تأکید قرار داده و بر آن پافشاری کرده‌اند متضرر شده‌اند کما اینکه آقای احمدی نژاد به عنوان کسی که بار مسئولیت اجرایی کشور را به دوش دارد ممکن است در انتخاب مسئولین و مدیران خود، به گونه‌ای فکر کند که با درک خودش به آن رسیده است که این موضوع مانعی ندارد اما اگر این اختلاف‌سلیقه به صدور حکم از سوی مقام معظم رهبری بینجامد، اصل بر تبعیت و اطلاعات از ولی‌فقیه است.

طائب تصریح کرد: ممکن است برخی گمان کنند که عالم هستند اما وقتی این افراد بیشتر مطالعه کنند متوجه خواهند شد که نواقصی دارند که خودشان به آن آگاه نیستند.

/3028

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =