فرمانده نیروی دریایی گفت: پس از ساخت زیردریایی​های سبک و نیمه سنگین، ما به مرور به به سمت ساخت زیردریایی​های بزرگتر و با اقتدار جلو می​رویم.

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده 55 ساله نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت​وگو با ایرنا گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای نشان دادن اقتدار خود و دفاع از منابع و منافع کشور می خواهد در دریاها حضوری فعال و راهبردی داشته باشد.

مهم ترین اظهارات فرمانده نیروی دریایی را در ادامه بخوانید:

  • این نیرو در اجرای این تدبیرارزشمند فرمانده معظم کل قوا دو سال است که در دریاهای آزاد حضور یافته و توانسته‌ در مقابله با دزدیهای دریایی در خلیج عدن و تنگه باب المندب ، منافع کشور را در این منطقه حفظ کند.
  • نیروی دریایی 30 کشور جهان در خلیج عدن حضور دارد. اکثر این کشورها زیر نظر ناتوسازماندهی شده​اند و با عنوان 'سی تی اف 150'، 151 و 152 در خلیج فارس، دریای عمان و خلیج عدن حضور دارند و فرماندهی آنها به صورت دوره ای انجام می​شود. برخی کشورها نظیر جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چین به طور کاملا مستقل عمل می کنند و برغم این که از کنار هم نیز عبور می کنند اما از هیچ کسی هم تبعیت نمی کنند.
  • هم اینک ناوگروه های نیروی دریایی راهبردی ایران چندین ماه در دریاها دریانوردی می‌کنند که این موضوع نشان دهنده آن است که این ناوگروهها از تجهیزات و توانمندیهای لازم برای حضور در دریاهای آزاد برخوردار هستند.
  • نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اواخر سال گذشته (1389) و برای نخستین بار پس ازپیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با عبور از کانال سوئز در مدیترانه حضور یافت و اقتدار و توانمندیهای ایران را به جهانیان نشان داد.
  •  این حق ما است که در دریاهای آزاد حضور داشته باشیم و هرجا که نیاز به حفظ منافعمان باشد همانند مقابله با دزدیهای دریایی در خلیج عدن، حضور خواهیم یافت.
  • کانال سوئز کاملا در خاک مصر واقع است و بر اساس قانون تمامی کشتیهای تجاری و جنگی جهان که با این کشور در مخاصمه نیستند می توانند از آن عبور کنند، ما هم که در مصرحافظ منافع داشتیم توانستیم از آنجا عبور کنیم.
  • تنها رژیمی که از عبور ناوگروههای ایرانی از کانال سوئز و ورود به دریای مدیترانه خیلی نگران بود و این موضوع را از ابتدا تا انتها دنبال می کرد، رژیم صهیونیستی بود.
  • نیروی دریایی در چند فاز ساخت و سازهای بزرگی داشته است که از جمله ساخت ناوهای موشک انداز کلاس ' پیکان' در سال 1382 که اولین آن هم به نام پیکان تولید شد و پس از آن ناوهای کلاس پیکان در کشور در حال ساخت است.
  • ناوهای پیکان ساخته شده در ایران نیز به مراتب از آنچه که در اروپا چند کشور با هم ساخته اند بهتر و پیشرفته تر و از توانمندی بالایی برخوردار است ودر آزمایشات متعدد نیز این مساله به اثبات رسیده است.
  • پس از ساخت ناوچه پیکان و ناوهای موشک انداز کلاس پیکان نیروی دریایی موفق شده است زیردریاییهایی از جمله زیردریایی کلاس غدیر را طراحی و تولید کند که چند فروند از این نوع زیردریایی در سال 88 به این نیرو ملحق شد که مسیر تولید آنها همچنان ادامه دارد.
  • کلاس بعدی، کلاس ناوشکن جماران است که از پیچیدگیهای بسیار بالایی برخوردار بوده. کمتر کشوری در دنیا می تواند ناوشکن بسازد اما ما ساختیم و تا زمانی که این ناوشکن به دریا نرفته و تیراندازی و موشک پرتاب نکرده بود برای دشمنان ما غیرقابل باور است.
  • پس از ساخت زیردریاییها سبک و نیمه سنگین ما به مرور به به سمت ساخت زیردریاییهای بزرگتر با اقتدار جلو می رویم.
  • طی روزهای اخیر یک ناو به علت اشتباهی که در سیستم راداری آن بوجود آمده بود ، در جنوب جاسک به آبهای ما نزدیک شده بود که بالافاصله با تذکری که دادیم و متوجه شد که وارد آبهای ما شده است فوری منطقه را ترک کرد.
  • نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کاملا منطقه را رصد می کند و همانند عقاب بالا سر شناورهای بیگانه است که نزدیک ما نشوند.

/111112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =