رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: این همه نظام برای سلامت مردم هزینه می کند. این درست نیست که عده ای با یک تخلف، چهره نظام را خراب کنند.

امید کریمی: ماجرای رها شدن دو بیمار بی بضاعت در بیابان های اطراف تهران، ناگهان به ماجرای داغ این روزها بدل شده است. درحالی که مسوولان بیمارستان فیروزآبادی چنین اتفاقی را تایید می کنند، برخی از نماینده های مجلس در صحت و سقم آن تردید کرده اند. حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دراین باره به خبر می گوید: «ما پیگیر ماجرا هستیم تا صحت آن را جویا شویم. وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران هم کمیته برای بررسی این موضوع تشکیل داده اند. تا فردا به ما خبر می دهند.»

از او نقل شده که چنین ماجرایی، سیاسی است و به هدف ضربه زدن به وزارت بهداشت رسانه ای شده است. اما شهریاری چنین چیزی را تکذیب می کند: «گفتم نمی دانیم چی شده است، ممکن است عده ای بخواهند بهره برداری سیاسی از این جریان کنند.»

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین می گوید: «این اتفاق توسط هر کسی افتاده باشد، باید مجازات سختی داده شود. چون عملی به شدت غیر انسانی و غیر اسلامی است. وزارت بهداشت و قوه قضاییه باید به شدت برخورد کنند. نظام این همه برای برای سلامت مردم هزینه می کند، این درست نیست که عده ای با این تحلفات بخواهند چهره نظام را خراب کنند. باید برخورد شدیدی با این افراد شود.»

به گفته او در قانون هم هیچ خلائی برای برخورد با خاطیان وجود ندارد: «حداقل مجازات سلب مسوولیت از خاطیان است. حتی نظام پزشکی و دستگاه قضایی هم می توانند ورود پیدا کنند و با خاطیان برخورد کنند. به هر حال تخلف محرز است. مخصوصا اگر طول درمن بیماران تمام نشده باشد.»

در اولین خبرها درباره این ماجرا، گفته شد پاکت رادیولوژِی با مهر بیمارستان امام خمینی (ره) همراه یکی از بیماران بوده است. شهریاری می گوید هنوز تایید نشده که بیمارستان امام، این بیماران را رها کرده است. البته مسوولان بیمارستان هم چنین چیزی را تایید نکرده اند و گفته اند در لیست بیماران آنها نام این دو بیمار وجود ندارد.

از سوی دیگر و به گفته سجاد رضوی، مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت، بیمارستان ها اعتباراتی برای کمک به بیماران بی بضاعت دارند: هیچ بیماری نباید به خاطر نداشتن پول از بیمارستان اخراج و رها شود زیرا اعتباراتی برای کمک به بیماران بی بضاعت در اختیار وزارت بهداشت است بنابراین وزیر بهداشت دستور اشد مجازات را برای خاطیان در بیمارستانی که 2 بیمار را رها کرده‌اند، صادر کرد.»

او همچنین درباره نوع برخورد با بیماران بی بضاعت هم به فارس گفت: «هر اقدامی ممکن است انجام شود اما تنها کاری که نباید انجام شود، بیرون انداختن بیمار و رها کردن اوست. این کار خلاف ضوابط وزارت بهداشت است و تخلف محسوب می‌شود.»

47

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاور IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    آقا این آخر نامردیه باید اون کسایی رو که این کارو کردن به میخ بکشن تا درسه عبرتی بشه برای دیگر بیمارستان ها ولی من به چشم خودم دیدم که مریض پول نداشته بیمارستان قبولش نکرده به امید روزی که نامردونامردی از بین بره .
  • ناشناس IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    تو کشور ما خیلی چیز عجیبی نبود!
  • سینا BE ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    اصل خبر کجاست؟ دو خبر منتشر کرده‌اید در واکنش به خبری که منتشر نکرده‌اید. معلوم است منصف و بی‌طرف هستید و به اصول حرفه‌ای اطلاع‌‌رسانی سخت پایبند هستید.
  • بدون نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    چند شب پيش كه خبر 20:30 رييس بيمارستاني را نشان داد كه كاملا بي مسووليت بود و حتي به جاي پاسخگويي خبرنگار را از بيمارستان بيرون انداخت، به طبع آن همچين خبرايي را هم بايد در پي داشته باشد. اينهمه حق بيمه مي دهيم ولي در مراجعاتمان نه تنها پاسخگو نيستند بلكه كلي هم بايد از جيب بگذاريم.
  • هلو IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    خیلی اعتمادی به اخبارپس ازحادثه فوق نیست
  • بدون نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    وقتی بیمارستان های دولتی بخش های بستری و توانبخشی بیمارستان را به بخش خصوصی اجاره می دهند، چنین مسائلی متاسفانه دور از انتظار نیست.
  • بدون نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    میگم این دوتا بنده خدا که نمرده اند توبیمارستان فیروزآبادی بستری هستند،زحمت کشیده ازشون بپرسید توچه بیمارستانی بودند که بااین وضعیت اونها رو بیرون انداختند.این کار سختیه آقای نماینده مردم؟؟؟
  • رضا IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
    0 0
    اگر این بدبخت ها را در این بیابان یک حیوان وحشی می خورد بعدا چه کسی پاسخگو خواهد بود؟
  • داود IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
    0 0
    به دنياي كه مردانش عصا از كور ميدزند .من از خوش باوري انجا محبت جستجو كردم
  • رحمان IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
    0 0
    اميدوارم خداوند تو همين دنيا مجازاتشون كنه
  • رهي IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
    0 0
    شنيدم خيلي سريع گناه رو گردن كارمندان رده پايين انداختند.