علی سعیدلو در حاشیه مراسم افتتاح دبیرخانه دائمی مسابقات اکو در گفت‌وگو با خبرآنلاین به بسیاری از ابهامات در رابطه با ورزش کشور پاسخ گفت.

رییس سازمان تربیت بدنی در واکنش به ابهامات موجود بر سر عدم پرداخت قسط اول قرار داد کارلوس کروش گفت: من نمی‌دانم این شایعات از کجا نشات می‌گیرد. هی می‌گویند یک نفر گفته است. این یک نفر چه کسی است؟ رییس فدراسیون گفته است؟! خود آقای کروش گفته است؟! چه کسی این حرف را زده است؟!

وی در واکنش به اینکه یحیی‌زاده نماینده مردم تفت در مجلس این جمله را گفته است، پاسخ داد: آقای یحیی‌زاده خیلی آدم مهربانی است. ایشان دوست دارند ورزشی صحبت کنند اما از او می‌پرسم آیا آقای کفاشیان این حرف را به شما زده است و یا شما با آقای کروش در ارتباط هستی؟! من به عنوان رییس سازمان تربیت بدنی با آقای کروش ارتباط ندارم. ممکن است ایشان ارتباطی مستقیمی با آقای کروش دارند و او گفته که پولش را ندادیم. من که این را نمی‌دانم.

وی افزود: ایجاد این فضا که مردم را نگران کنیم و بگوییم که یک مربی بزرگ می‌خواهد از ایران برود چه سودی برای ما دارد؟ در حالی که مشکل مالی اصلا جدی نیست و پول‌های او قطعا مشکل‌ساز نمی‌شود. چون کفاشیان به من تضمین داده که مشکلی از این بابت ندارند.

رییس سامان تربیت در بخشی دیگر از گفته‌های خود با اشاره به اینکه نمایندگان از قطع آب و برق سازمان تربیت بدنی حرف زده بودند، گفت: وقتی این جمله را شنیدم با آقای یحیی‌زاده تماس گرفتم و گفتم مشکلی نیست. آب و برق را قطع می‌کنیم ولی از شهر تفت که شما نماینده این شهر هستید، شروع می‌کنیم! ولی آنگاه شما باید پاسخگوی جوانان علاقمند به ورزش این شهرستان باشید.

سعیدلو همچنین در واکنش به شایعاتی مبنی بر برکناری‌اش نیز تاکید کرد: فعلا رییس من گفته است که باشم. من تا هر وقت که قانون اجازه بدهد می‌مانم.

سعید لو ادامه داد: مثلا یکی از نمایندگان درباره عدم اهدای مسکن مهر به ورزشکاران سخن گفته بود که این صحت ندارد. ما حواله‌های مسکن 67 ورزشکار را به آن‌ها داده‌ایم. حتی به مجردها نیز داده‌ایم. الان هم می‌گویم هر وزشکاری که سهمیه المپیک را به دست آورد از نظر ما کار بزرگی کرده است و تمام مشکلات مالی‌اش را تا پایان المپیک تامین می‌کنیم و یک دستگاه منزل نیز برایش در نظر می‌گیریم. این را قول می‌دهم چون می‌توانم آن را انجام دهم. هر کس هم فکر می‌ کند این کار غیرقانونی است به جای مصاحبه از ما سند و مدرک بخواهد. مگر بد است که همه قهرمانان ایرانی را خانه‌دار کنیم؟! دوستان نماینده هم اگر برای ورزشکاران شهرشان منزل می‌خواهند بسم‌الله. بیایند مدال بگیرند و ما به آن‌ها هم مسکن می‌دهیم.

او درباره وعده هفت مدال طلا در المپیک هم گفت: ما این نظر را بر اساس کار کارشناسی گفتیم و حالا که به این جمع بندی رسیدم مطمئن باشید که وعده ما عملی می‌شود. بچه‌های ما این پتانسیل را دارند که بتوانیم با کسب ده مدال المپیک که تعدادی از آن‌ها طلا باشد برای اولین‌بار در تاریخ، یکی از بیست کشور اول باشیم. در دوره‌های قبلی رتبه‌های مثل 29 ام، 26 ام و در دوره قبلی بدترین نتیجه المپیکی‌مان 51 امی را به دست آورده‌ایم که زیبنده نام ایران نیست. این دوره می‌ خواهیم نمره قشنگ بیست را بگیریم. البته خوشحال‌تر می‌شویم که این بار نمره(رتبه)مان به جای بیست، 19، 18، 17 باشد.

سعیدلو در خصوص تیم‌های استقلال و پرسپولیس گفت: ما به دنبال خصوصی‌سازی شان هستیم که مراحل قانونی‌اش را طی می‌‌کند.

وی همچنین در مورد رتبه‌های استقلال و پرسپولیس در جدول لیگ برتر، گفت: همه تیم‌ها نمی‌توانند اول شوند، استقلال الان دوم است و پرسپولیس هم پنجم. اگر دهم نیز می‌شدند فرقی نمی‌کرد. 18 تیم داریم که همه می‌خواهند اول شوند ولی تنها یک تیم اول می‌شود.

رئیس سازمان تربیت بدنی در پایان در مورد مشکل مالی فدراسیون‌ها نیز گفت: فدراسیون‌های ورزشی 12 آیتم دارند که می‌توانند طبق آن‌ها درآمدزایی کنند. البته یکی از آن 12 آیتم کمکی است که از سازمان تربیت بدنی می‌گیرند ولی آن‌ها نباید به خاطر کمک‌های سازمان، 11 آیتم دیگر را فراموش کنند.

40 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
    0 0
    این آیتم ، آیتم جهانیه، (خودنگار)
  • مجید IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
    0 0
    من کاری به اوضاع تیم ملی و کیروش و .. ندارم اما در مورد حرف اخرش که در مورد نتایج پرسپولیس و استقلال فرمودند که خوب نتیجه گرفتند حتی اگه دهم هم می شدند مهم نبود خیلی شاکی هستم . برای شما شاید دهم شدن حتی اخر شدن مهم نباشه ولی برای ملیونها هوادار پرسپولیس و استقلال خیلی مهمه . من تعجب میکنم ایشون به عنوان هیئت رئیسه پرسپولیس براش مهم نیست که پرسپولیس با میلیونها هوادار مقام چهارم جدول و چیزی در حدود سیزده الی چهارده باخت در یک فصل داره؟
  • بدون نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
    0 0
    پس در اين ميان يكي دروغ تحويل مردم ميدهد.
  • abi IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
    0 0
    اقا يا خانم بدون نام با شما موافقم كه يكي يا عده اي دروغ تحويل مردم ميدهند.
  • آقای ورزش دوست SA ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
    0 0
    سلام، خبر موثق دارم هنوز پاداشی که باید به ورزشکار هایی که سال گذشته به بازی های آسیایی رفتند را پرداخت نکردند. اون تازه 5 ملیون بود حالا می خواهند خانه بدهند. واقعا که!
  • یک ورزشکار SA ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۹
    0 0
    راست میگن، ما هنوز پاداش گوانگجو را نگرفتیم.