گفت و گو با رییس کل بیمه مرکزی

سید ابراهیم علیزاده: هرچند با توجه به شاخص های مانند نداشتن رشد اقتصادی مطلوب و کاهش نیافتن بیکاری در کشور به نظر می رسد بیمه های کشور روزهای خوبی را نداشته و ندارند اما رییس بیمه مرکزی در واکنش به این موضوع صراحتا تکذیب می کند که تعداد بیمه های کشور ناشی از تعطیل شدن برخی نمایندگی های آن ها کاهش یافته است. البته جواد فرشباف ماهریان اذعان می کند که شاید یکی دو نمایندگی تعطیل شده باشد اما طبق آمارهای او در مجموع در دو سال اخیر تعداد نمایندگی های بیمه به 20 هزار نمایندگی افزایش یافته است. متن کامل این گفت وگوی کوتاه را می خوانید:

شنیده می شود برخی بیمه ها به دلیل فضای رکود اقتصادی در کشور کار خود را ادامه نداده و به نوعی تعطیل شده اند که در نهایت منجر به کاهش مراکز بیمه شده است...

تعداد مراکز بیمه رو به کاهش است یعنی چه؟

یعنی غیر از این است؟ در این مورد می توانید آماری ارائه کنید که این موضوع را رد کند؟

تعداد نمایندگی های بیمه ها در دو سال قبل هشت هزار و 500 واحد بود که امروز این تعداد به 20 هزار نمایندگی رسیده است. اصلا دو برابر و نیم بر تعداد نمایندگی های بیمه طی دو سال اضافه شده است، آن وقت کاهش تعداد مراکز بیمه یعنی چه؟ البته شاید یکی دو نمایندگی تعطیل شده باشد و یا اضافه شود اما در مجموع در دو سال اخیر آن هشت هزار و 500 نمایندگی به 20 هزار نمایندگی افزایش یافته است.

این رشد ناشی از تسهیل شدن شروع کار نمایندگی های بیمه است؟

ما دیگر واگذاری مجوزها را به شرکت های بیمه اعطا کردیم. چون نمایندگی یکی از واحدهای تابعه شرکت های بیمه است. با این کار دیگر به جای اینکه ما امتحان بگیریم که مرحله به مرحله امتحان می گرفتیم و مجوز می دادیم، خود شرکت های بیمه این کار را انجام می دهند. به عبارتی ما این کار را کنار گذاشتیم و تصدی گری را به خود شرکت های بیمه دادیم و آن ها خود آزمون و امتحان می گیرند. مطمئن باشید خیلی هم وضعیت بهتر شده است.

/3333

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
    0 0
    با سلام گرفتن نمایندگی راحت شده اما کار کردن و کسب درآمد با توجه به موانع موجود در حد ضعیفی می باشد یکی از موانع متغییر بودن ومتفاوت بودن قیمتهاست دیگری سنگ اندازی شرکتهای بیمه می باشد