۰ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۱

فارس نوشت:

یک روزنامه فرامنطقه‌ای از سفر دیروز دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به یمن با پیشنهادهای جدید برای پایان دادن به بحران این کشور خبر داد. روزنامه فرامنطقه‌ای "الشرق الاوسط " اعلام کرد که "عبداللطیف الزیانی " در سفرش به صنعاء تلاش خواهد کرد تا طرف‌های یمنی را متقاعد کند که طرح ابتکاری شورای همکاری را امضاء کنند. برخی منابع آگاه نیز معتقدند که به احتمال زیاد الزیانی پیشنهادهای جدیدی برای صالح و احزاب اپوزیسیون دیدار مشترک خواهد داشت تا شاید از این راه طرح ابتکاری شورای همکاری شکل جدیدی به خود بگیرد.

پایگاه خبری "التغییر نت " نیز نوشت، "عبداللطیف الزیانی "، دبیر کل شورای همکاری خلیج‌فارس اعلام کرد که هدف از سفرش به صنعاء، تداوم رایزنی‌ها با تمام طرف‌های یمنی به امید بازگرداندن همه آنها بر سر میز مذاکرات و اهتمام ورزیدن به طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج فارس است.

وی دیروز اعلام کرده بود که به صنعاء خواهد رفت تا طرح ابتکاری شورای همکاری را احیاء کند بویژه این‌که احزاب اپوزیسیون دیدار مشترک آن را یک طرح مرده اعلام کردند.

الزیانی و هیئت همراهش عصر دیروز به صنعاء رسیدند و اعلام کردند: یمن کشور عزیزی برای همه ما و همه دولت‌های حاشیه خلیج [فارس] است و ما یمن را در امتداد کشورهای حوزه خلیج [فارس] می‌دانیم و فرزندان یمنی فرزندان ما هستند.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس گفت: ما بدنبال توقف خونریزی در یمن و حمایت و امنیت و ثبات این کشور هستیم.

وی افزود: قضیه یمن اولویت خاصی برای شورای همکاری دارد و ما به امید خداوند متعال تلاشهای خود را برای دستیابی به یک راهکار که تمام طرفها را راضی کند، ادامه خواهیم داد تا در نهایت تمام خونریزی‌ها در یمن پایان یابد و امنیت و ثبات به این کشور باز گردد.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =