تعداد چاه‎های غیرمجاز مسدودی در ایران اعلام شد

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب از مسدود شدن هشت هزار چاه غیرمجاز خبر داد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب درباره چاه‌های غیر مجاز گفت: طی سال‌های اخیر حدود هشت هزار چاه غیرمجاز در مناطق مختلف کشور با کمک موثر قوه قضائیه و نیروی انتظامی در مناطق مختلف کشور مسدود شده که قابل تقدیر است.

به گفته وی شناسایی و دسته‌بندی چاه‌های غیرمجاز در سراسر کشور انجام شده و برنامه بلندمدت وزارت نیرو مسدود کردن آنها برای بهبود وضع دشت‌ها و آب‌های زیرزمینی است.

قاسم تقی زاده خامسی مدیریت مصرف آب توسط شهروندان و فعالیت‌های ترویجی و رعایت الگوی کشت در بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: متاسفانه در حال حاضر در ۱۷ استان کشور برنج کاشته می‌شود، این در حالی است که کاشت برنج محدود به دو استان گیلان و مازندران است. در هیچ جای دنیا که زیر هزار میلی‌متر بارندگی دارد، برنج نمی‌کارند، اما در برخی مناطق ایران که میانگین بارش ۱۵۰ میلی‌متر است برنج می‌کارند و باید برای این موضوع فکری کرد.

تقی‌زاده خامسی همچنین به ضرورت هماهنگی بیشتر بین بخش آب و کشاورزی اشاره کرد و گفت: امیدواریم ساختار مدیریت منابع آب که اخیراً بر اساس حوضه‌های آبریز ۹ گانه طراحی و استقرار یافته، بتواند به بهبود مدیریت منابع آب کشور کمک کند.

 مشروح سخنان قاسم تقی زاده خامسی را اینجا بخوانید.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1514897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =