مهمترین حوادث و رخدادهای ایران در سه شنبه 27 اردیبهشت 1390

قتل اوباشگر معروف با شمشیر سامورایی
ایسنا نوشت: فردی که در یک نزاع، یکی از اوباشگران معروف اسلامشهر را با ضربات قمه و شمشیر سامورایی از پا درآورده بود، با حضور در کلانتری، خود را معرفی کرد.
پانزدهم اردیبهشت‌ ماه سال جاری ماموران یکی از کلانتری‌های اسلامشهر از طریق تماس مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان وقوع نزاع منجر به جرح در یکی از محلات این شهرستان قرار گرفتند. ماموران با حضور در صحنه حادثه دریافتند چند تن از اوباشگران بنا به دلایلی نامشخص با یکدیگر درگیر شده بودند که در این درگیری یکی از اوباشگران معروف اسلامشهر به نام «علیرضا چارلی» از ناحیه شکم مورد اصابت قمه قرار گرفته که پیش از رسیدن ماموران پلیس توسط مردم به بیمارستان منتقل شده بود.
ماموران با حضور در بیمارستان محل بستری علیرضا دریافتند اوباشگران به دلیل اختلافات مالی با یکدیگر درگیر شدند که در این درگیری علیرضا از ناحیه شکم و پهلو مورد اصابت قمه و قداره سامورایی افراد قرار گرفته‌ بود. تلاش کارآگاهان برای یافتن سرنخی از ضارب یا ضاربان احتمالی این فرد ادامه داشت تا اینکه پس از مدتی مسئولان بیمارستان در تماسی به ماموران خبر دادند که علیرضا که در بخش ICU بیمارستان بستری شده بود به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.
با مرگ این اوباشگر، پرونده وارد مرحله جدیدی شد و شناسنایی قاتل یا قاتلان احتمالی این فرد در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت. تحقیقات کارآگاهان پلیس ادامه داشت تا اینکه در 20 اردیبهشت‌ ماه فردی به نام «ابوالفضل» به یکی از کلانتری‌های اسلامشهر مراجعه و با معرفی خود به عنوان قاتل علیرضا، پرده از راز قتل خونین این فرد برداشت. ابوالفضل در اداره آگاهی ضمن قبول بزه انتسابی اعتراف کرد که در شب حادثه به همراه برادرش در حال تردد از محل مورد نظر بود که ناگهان علیرضا که از اوباشگران بنام اسلامشهر بود، راه را بر او و برادرش سد کرد و در یک درگیری کلید خودروی «آزرای» آنان را گرفت و از آنان خواست که در ازای دادن یک و نیم میلیون تومان وجه نقد و یک دستگاه خودروی سواری پراید کلید خودرو را به آنان برگرداند.
ابوالفضل در ادامه اعترافات خود گفت: من و برادرم هر چه تلاش کردیم تا کلید خودرو را از علیرضا پس بگیریم موفق نشدیم تا اینکه قمه‌ای که در دست علیرضا بود از دستش افتاد و من نیز برای اینکه بتوانم از شر علیرضا خلاص شوم با شمشیر سامورایی خودش ضرباتی را به پهلو و شکمش وارد کردم و پس از آن کلید خودرو که از دست علیرضا بر روی زمین افتاده بود را برداشته و به همراه برادرم از محل متواری شدیم.
در حال حاضر پرونده جهت تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی اسلامشهر قرار دارد.

 

 

درگیری یک ساعته ناوگره ارتش با دزدان دریایی در آب‌های آزاد و نجات کشتی ایرانی عطار
فارس نوشت: ناوگروه اعزامی ارتش در آبهای بین‌المللی پس از درگیری یک ساعته با دزدان دریایی، کشتی ایرانی عطار را از چنگ آنها نجات داد.
کشتی ایرانی عطار در موقعیت 1/10 23 شمالی و 07/4 065 شرقی مورد تهاجم دزدان دریایی قرار گرفت و به محض فعال‌سازی سامانه اعلام دزدی دریایی توسط کشتی عطار، ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش بدون اتلاف وقت وارد عمل شده و در هشتمین مقابله خود با پدیده شوم تروریسم دریایی در سال 90، پس از 55 دقیقه تبادل آتش، دزدان دریایی متواری شدند و کشتی عطار در سلامت کامل به مسیر خود ادامه داد.
هم اکنون چهاردهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش به منظور تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و اسکورت کشتی های تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در آبهای آزاد و بین المللی مستقر است.

 

 

پیرمرد خویی بعد از یک قرن، دو خواهر خود را پیدا کرد
ایسنا نوشت:"حاج علی موسی قلیلو" ‌١١٠ ساله، ساکن خوی، بعد از ‌١٠٠ سال، دو خواهر خود را پیدا کرد.
حاج علی موسی قلیلو با اشاره به این شعر مولانا که "هر کسی دور ماند از اصل خویش/ باز جوید روزگار وصل خویش"، می‌گوید: این شاعر عالی قدر چقدر جالب فرموده‌اند، شاید اوایل جوانی به این شعرها اعتنایی نمی‌کردم اما اکنون با گذشت ‌١١٠ سال از عمرم فهمیدم معنی واقعی این شعر چیست.
"رضا"، نوه حاج علی در حالی که از شادی پدر بزرگ، بسیار خوشحال بود، می‌گوید: زمانی که حاج علی ‌٧ ساله بود پدرش به دلیل اینکه در ایران محدودیت کار و اشتغال وجود داشت، ایران را به مقصد ترکیه ترک می‌کند و او را به همراه مادرش در ایران تنها می‌گذارد که از آن به بعد دیگر حاج علی از سرنوشت پدرش هیچ اطلاعی پیدا نمی‌کند تا اینکه ‌٤٠ سال قبل پدر پدربزرگم یک نفر را به عنوان پیک از ترکیه فرستاد تا خانواده‌اش را ببیند و این انگیزه‌ای شد تا بار دیگر حاج علی در جست‌وجوی پدر و دو خواهرش باشد. سکینه و گلزار، دو خواهر حاج علی که هم‌اکنون ‌٩٠ و ‌٨٠ سال دارند، با گذشت زمان توانستند در یک کارخانه‌ استخدام شوند اما آنها نیز از هیچ تلاشی برای یافتن برادرشان دریغ نکردند.
بعداً که حاج علی به دلیل کهولت سن در بستر بیماری بود، نوه‌هایش به دلیل اینکه بارها دلواپسی‌ها پدربزرگ را دیده بودند درصدد پیدا کردن خانواده او برآمدند تا اینکه فردی به نام "رضا دورانی" از اهالی شهرستان سلماس که برای کار کردن به استانبول رفته بود در آنجا به طور اتفاقی به کارخانه‌ای که دو خواهر حاج علی در آنجا کار می‌کردند می‌رود و در آنجا با خواهران حاج علی آشنا می‌شود. این دو خواهر داستان زندگی خود و دوری از برادر را با رضا در میان می‌گذارند و رضا به دلیل نیت خیری که در دل برای رساندن خواهران به برادر داشت، تصمیم می‌گیرد که به خوی برود. بعد از برگشتن رضا از استانبول، با پیگیری‌های که می‌کند بالاخره سرنخ‌هایی از محل زندگی حاج علی پیدا می‌کند و بعد از تماس تلفنی که با خانواده حاج علی انجام می‌دهد، خبر خوش وجود دو خواهر را به حاج علی اطلاع می‌دهد. 
 سرانجام این دو خواهر و برادر توانستند از طریق اینترنت با یکدیگر دیدار کنند. در این دیدار که بعد از ‌١٠١ سال صورت گرفت، حاج علی دو خواهرش را به ایران دعوت کرد و آنها نیز با قبول این پیشنهاد گفتند در اولین فرصت ممکن به ایران خواهند آمد.

 

 

مأموران قلابی در گرگان گرفتار مأموران پلیس شدند 
سایت پلیس نوشت: دو سارق که تحت عنوان مأمور، در نهارخوران گرگان اقدام به سرقت می کردند با تماس به موقع شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110، طی عملیات تعقیب و گریز دستگیر شدند.
سرهنگ "حبیب کربلایی محمد نژاد" فرمانده انتظامی شهرستان گرگان گفت: در پی اطلاع مأموران یگان امداد گرگان از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر سرقت از شهروندان توسط دو سارق مأمور نما در نهارخوران گرگان بلافاصله اکیپی از مأموران در محل حضور پیدا کردند.
با حضور مأموران در محل بلافاصله، یک دستگاه خودروی پژو 405 که با استفاده از تابلوی ایست، اقدام به توقف خودروها می کردند، پس از سوار شدن در خودرو به سرعت از محل متواری شدند. مأموران طی عملیات تعقیب و گریز موفق شدند با هماهنگی مأموران گشت کلانتری 11 این شهر خودروی متهمان را متوقف و هر دو متهم را دستگیر کنند. در بازرسی از خودروی متهمان یک عدد چراغ گردان، یک عدد شوکر برقی، تونفا، 11 دستبند یکبار مصرف و یک قبضه قمه کشف و ضبط شد. 
تحقیقات پیرامون دیگر سرقت های احتمالی توسط متهمان همچنان ادامه دارد.

 

 

برخورد ون با کامیون در تهران 11 مصدوم بر جای گذاشت
ایسنا نوشت: مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از برخورد یک دستگاه ون با کامیون و مجروحیت 11 تن خبر داد.
حسن عباسی  با بیان اینکه امدادگران اورژانس در ساعت 14:18 روز گذشته از طریق تماس مردمی در جریان وقوع تصادفی در خیابان جشنواره واقع در منطقه تهرانپارس قرار گرفتند، گفت: امدادگران با حضور در صحنه حادثه دریافتند یک دستگاه خودرو ون با یک دستگاه کامیون برخورد کرده است. در این حادثه 11 تن مصدوم شدند، سه تن از مصدومان توسط عوامل اورژانس به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شدند. به گفته عباسی 9 تن از مصدومان این حادثه نیز سرپایی درمان شدند.
بر اساس اعلام پلیس، علت این حادثه عدم رعایت حق تقدم از سوی راننده کامیون گزارش شده است. 
56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =