فیلمی درباره مردی که در منطقه‌ای توفان‌خیز در آمریکا سر به جنون می‌گذارد و فیلمی درباره بدنام‌ترین قاتل زنجیره‌ای استرالیا در پنجاهمین دوره هفته منتقدان جشنواره فیلم کن تقدیر شدند.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم سینمایی «پناه بگیر» به کارگردانی جف نیکولز روز پنجشنبه جایزه بزرگ این دوره هفته منتقدان جشنواره کن را از آن خود کرد.

این فیلم که اولین بار پارسال در جشنواره ساندنس روی پرده رفت، درباره مردی با بازی مایکل شانون ( بازیگر نقش مامور فدرال در سریال «امپراتوری پیاده‌روی تخته‌کوب») است که به تدریج مغلوب تصاویر آخرالزمانی می‌شود.

جسیکا چاستین بازیگر فیلم «درخت زندگی» ترنس مالیک که در بخش مسابقه اصلی این دوره جشنواره حضور دارد، در «پناه بگیر» نقش همسر نگران مرد را ایفاء می‌کند.

این فیلم مستقل همچنین جایزه SACD را برد که جامعه نویسندگان و آهنگسازان دراماتیک اعطاء می‌کند.

داوران بخش هفته منتقدان به ریاست لی چانگ-دونگ نویسنده و کارگردان کره‌ای همچنین از فیلم استرالیایی «شهر برفی» به کارگردانی جاستین کرزل تقدیر کردند.

داستان این فیلم در شهری در استرالیا روی می‌دهد که در آنجا جنازه افرادی که به دست جان بانتیگ قاتل زنجیره‌ای و همراهان او کشته شده بودند، در بشکه‌های اسید پیدا شد.  

فیلم آرژانتینی «Las Acacias» به کارگردانی پابلو جورجلی هم برنده جایزه CID/CCAS شد که با حمایت انجمن سینمای مستقل و صندوق اصلی فعالیت‌های اجتماعی اعطاء می‌شود.

در مجموع هفت فیلم بلند در بخش مسابقه پنجاهمین هفته منتقدان جشنواره فیلم کن حضور داشتند که 12 مه (22 اردیبهشت) با فیلم «چرا گریه می‌کنی؟» ساخته کاتیا لیوکوویچ از فرانسه آغاز شد.

هفته منتقدان کن برای بسیاری از فیلمسازان اول یا دوم حکم سکوی پرتاب را دارد. به عنوان مثال کارگردانانی چون فرانسوا اوزون، گاسپار نوئه و آندرا آرنولد پس از نمایش فیلم‌هایشان در این بخش در مسیر موفقیت قرار گرفتند.

خبرگزاری فرانسه / 19 مه / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
    0 0
    به نظرم یه جورایی اختصارئ شده جایزه دادن ها،نه اینکه فیلم هائ کم ارزشئ باشن ولئ خب...