نمایندگان مجلس امروز با توجه به اینکه رئیس جمهور خود را به عنوان سرپرست وزارت نفت معرفی کرده تذکراتی را خطاب به احمدی نژاد مطرح کردند.

به گزارش خبرآنلاین، نماینده خوزستان به استناد حق نمایندگان برای نظارت برعملکرد دستگاه های اجرایی گفت: آیا رئیس جمهور برای پاسخ به سئوالاتی که نمایندگان در مورد عملکرد وزارت نفت دارند به این کمیسیون می آید؟

وی در تذکری ایین نامه ای خطاب به هیات رئیسه به این موضوع اشاره کرد که 10 نماینده می توانند مواردمورد نظر خود از تخلفات یک بخش اجرایی را به هیات رئیسه ارائه دهند و هیات رئیسه ان را برای بررسی به کمیسیون مربوطه بفرستد، گفت : نمایندگان چگونه پاسخگوی موکلین خود باشند . در حال حاضر دغدغه های جدیدر مورد عملکرد وزارت نفت وجود دارد و آیا رئیس جمهور برای پاسخگویی به این سئوالات درمورد وزارت نفت به کمیسیون می آید؟

نماینده خوزستان یکی از موارد نگران کننده را دغدغه استفاده بهتر و مطلوب تر از میادین داخلی نفت و گار عنوان کرد و گفت: باید تدبیری اتخاذ شود که استفاده از میادین داخلی در اولیوت قرار بگیرد تا حق ملت ضایع نشود و در حال حاضر که وزیر نفتی وجود ندارد نمایندگان باید برای رفع این دغدغه هایشان چه کار کنند؟

ابوترابی در پاسخ به این تذکر نماینده خوزستان گفت که این سئوالات طبق روند قانونی به کمیسوین مربوطه ارجاع شده است اما در بررسی این موارددر کمیسیون ها از لحاظ زمانی تاخیری وجود دارد.

البته نایب رئیس مجلس به موضوع مورد نگرانی نماینده خوزستان در مورد نبود وزیر نفت و این که آیا باید کمیسوین انرژی، از رئیس جمهور بخواهد در جلسه های پاسخگویی شرکت کند، پاسخی نداد.

کاظم دلخوش نیز در تذکری با بیان اینکه این فصل، فصل کشاورزی است، اعلام کرد که با این که مجلس برای بخش کشاورزی در بخش هدفمند کردن یارانه ها، سهم قائل شده اما هنوز کشاورزان برای پمپ‌های آب و نهرها و آبرسانی به مزارع دچار مشکل هستند.

وی پرسید وزارت نیرو و نفت چه سنخیتی با هم دارند که باید در همدیگر اادغام شوند؟

دلخوش تاکید کرد ادغام وزارتخانه‌ها در مشکل کشاورزان تزلزل ایجاد کرده است و همه شهرستان‌ها با مشکل ابرسانی به مزارع و باغ‌ها مواجهند که نمی توان از کنار ان گذشت.

 وی از مسئولان خواست تا چاره‌ای برای استان‌هایی که در این فصل با گرمای بالای ۵۰ درجه روبه‌رو هستند، بیاندیشند.

 /2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =