اولین مصاحبه غضنفری در حاشیه مراسم انعقاد موافقت نامه سه جانبه مدیریت واردات خود در مقام سرپرست وزارت صنایع انجام شد.

علی پاکزاد: مهدی غضنفری پس از امضاء موافقتنانه سه جانبه بین موسسه استاندارد، مرکز توسعه تجارت و مرکز ایران کد (جهت صدور ایران کد برای تمام کالاهای واردتی) سالن جلسات وزارت صنایع را ترک کرده بود به دلیل اصرار خبرنگاران دوباره به سالن بازگشت و به عنوان سرپرست وزارت صنایع اولین مصاحبه مطبوعاتی خود را انجام داد. آنچه در ی می آید گفتگوی کوتاه خبرآنلاین و مهدی غضنفری در این نشست است.

با توجه به تناقضی که معمولا بین جایگاه وزارت صنایع و بازرگانی در زمینه حمایت از تولید و تنظیم بازار وجود دارد، به عنوان وزیر بازرگانی و سرپرست وزارت صنایع چه برنامه ای برای ایجاد تعادل بین دو وظیفه سازمانی دارید؟

  • مدیریت در سطح کلان مدیریت اهداف مختلف و حتی معارض هم است، لذا در یک یا دو وزارتخانه چند هدف داشته باشیم که هم جهت نبوده و حتی معارض هم باشند مسئله جدیدی نیست ومعمول است و هنر مدیریت دستیابی به اهداف معارض است و چیز جدید و پیچیده ای نیست و حتما مدیریت خواهد شد.

در حال حاضر شاهد هستیم با بحث ادغام فرایندهای اجرایی مربوط به برنامه حمایت از بخش های تولیدی قدری کند شده است و در مقابل شاهد تسریع در سیاستهای تنظیم بازار و استفاده از ذخایر استراتژیک بوده ایم، این مسئله می تواند برای شما به عنوان مسئول مستقیم دو وزارتخانه مشکل ایجاد کند.

  • این مسئله را که فرایند ادغام روند اجرای بسته های حمایتی از بخش تولید را کند کرده است من قویا تکذیب می کنم از دو شنبه که ما جلسه معارفه را در وزارتصنایع را داشته ایم تمام جلسات در وزارت صنایع تشکیل شده، تمام شوراها مانند گذشته وطبق برنامه های قبلی برگذار شده است و تمام تصمیماتی که نیازمند حضور وزیر بوده اتخاذ شده و و حمایتهای لازم از واحدهای صنعتی به عمل امده است و ما به زودی گزارشی از عملکرد های حمایتی از واحدهای تولیدی در دست تهیه داریم که اعلام می شود و در حال حاضر داریم آماده ورود به فاز دوم بحث هدفمندی می شویم.

برای جلوگیری از اخلال در برنامه های حمایتی از بخش تولید که همین امروز هم با خبر رسیده که احتمالا با مشکل قطع برق هم مواجه هستند، چه برنامه ای دارید؟

  • یکی از تمهیداتی که ما در نظر گرفته ایم این بوده است که هیچ یک از برنامه های اجرایی در دو وزارتخانه به خاطر بحث ادغام مختل نشود و به همین منظور در حال حاضر دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع به صورت دو وزارتخانه مجزا اداره می شوند، به هر شکل ما هنوز وارد بحث ادغام نشده ایم و منتظریم مصوبه مجلس در این زمینه به ما ابلاغ شود و بعد از آن وارد بحث ادغام خواهیم شد، انچه امروز شما می شنوید مطالعات ادغام است و در سطح اجرا همانطور که اشاره شده دو وزارتخانه مستقل به وظایف خود عمل می کنند و شورای معاونین این وزراتخانه ها جلسات خودشون را دارند و با ذی نفعان و مخاطبین جلسات مربوطه را داریم. فقط در تفاوت اینجاست که یک فرد در یک وزارتخانه وزیر است و در وزارتخانه دیگر سرپرست است و باید کار این آدم بیشتر شده باشد. تا انشااله ببینیم فرایندهای ادغام در آینده به چه شکلی مصوب خواهد شد.

/22231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۲
    0 0
    اگر جرات داری واردات خودرو را آزاد که پیشکش حداقل به روال عادی سابق برگردان
  • نبي IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
    0 0
    کلید واژه: وزارت صنایع و معادن ؟ ولي در متن اسمي از معادن نيست اين فكر به ذهن مخاطب رجوع مي كند كه معادن جز اين وزارت خانه نيستن