دیگر در کلاردشت خبری از جنگل و طبیعت بکر وجود ندارد. هر چه هست ویلا و جاده و نخاله ساختمانی.

از همان جاده ورودی کلاردشت شاهکارهای ویلاسازی به چشم می آید ، تپه های کچل شده، درختانی که عمدی یا غیرعمدی خشک شده اند، مراتع ویران، گاوهای سرگردان در نخاله های ساختمانی، مسابقه دیوارکشی در تپه ها، بولدوزرهای روشن در حال گود برداری، کامیونهای زنجیره ای پر از مصالح و آجر و سیمان و ... کارگرانی که مشغول کارند.

در کنار این ،پدیده بسیار جالبی که در کلاردشت می توان مشاهده کرد "دکه های املاکی" است. بدون کوچکترین اغراق تعداد این دکه های املاکی از تعداد سوپرمارکتها بیشتر است و هر چند متر یکی از این دکه ها با یک میز و یک تلفن در یک چهار دیواری گچی جاخوش کرده اند.اما این تمام ماجرا نیست چون وقتی پا به جنگلهای عباس آباد می گذاری زباله هایی را می بینی که در کنار درختان جا خوش کرده اند و گاهی از بوی تعفن آنها حاضر نیستی حتی لحظه ای اتراق کنی!

علی اصغر عمویی رییس اداره محیط زیست شهرستان چالوس درباره  ساخت و ساز های بی رویه و بلند شدن ساختمان های زیاد در منطقه کلاردشت می گوید: دیگر چیزی از کلاردشت باقی نمانده است و اینجا کوهی از زباله انباشت شده که گردشگری و محیط زیست در منطقه را هدف گرفته است.

او درباره رهاسازی زباله ها در مناطق جنگلی می گوید که کارگروه های پسماند سازمان محیط زیست تذکرات لازم را در صورت مشاهده موارد تخلف به دستگاه ها و متخلفان خواهند داد. اما براساس ماده 7 قانون مدیریت پسماند، حمل و دفن زباله های داخل شهر ها بر عهده شهرداری ها و حمل و دفن زباله های روستاها بر عهده دهیاری ها و همچنین خارج از این محدوده ها نیز مربوط به بخشداری ها است که البته بایستی از ما در بحث جمع آوری زباله ها نظر خواهی کنند. وزارت کشور هم موظف است اعتبار و تسهیلات لازم را جهت ایجاد و بهره برداری از محل های دفن پسماند و نیز تامین وسایل حمل و نقل راسا اقدام کند و به بخش خصوصی نیز تسهیلات دهد.

عمویی از حرکت خزنده ساختمان سازی برای تخریب گسترده محیط زیست در این منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت: کلاردشت که از منابع طبیعی و محیط زیست با ارزش کشور است قربانی نخاله های ساختمانی شده است. این ساخت و ساز ها به سمت کوهستان در حال رشد است و مثل خوره به جان کلاردشت افتاده است. رودخانه های این منطقه نیز از آسیب در امان نبوده و سنگین ترین مواد نخاله ساختمانی در حواشی این رودخانه ها تخلیه شده که با هیچ منطقی ساگار نیست.

او کلاردشت را به عنوان شهری بی در و پیکر و بدون نظارت و ارزیابیهای زیست محیطی نام برد و افزود: از مرزن آباد بیش از پنج کیلومتر در امتداد دره ای ساخت و ساز انجام شده که نشان می دهد هر کسی هر جایی دلش خواسته شروع به ساختمان سازی کرده است و این شهر نه حریم دارد و نه محدوده و حتی خط الراس کوهها هم در این شهر رعایت نشده و در ارتفاعات دوهزار کیلومتری نیز ساخت و ساز در حال انجام است.

23245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    0 0
    ناراحت نباشید از این به بعد به خاطر گرونی بنزین هیچ که پا نمی شه این همه راه بره کلاردشت رو خراب کنه ویلاهای اقازاده ها هم که به طبیعت بکر جلای بهتری می بخشه انشائ الله خیره
  • بدون نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
    0 0
    كلاردشت عشق منه