ظاهراً دولت آمریکا پس از ناکامی در متوقف کردن برنامۀ هسته‌ای ایران، به زعم خود در پی تشدید تحریم‌ها و افزایش فشار بر کشورمان است.

به گزارش خبرآنلاین، البته این بار بهانۀ آنان برای تشدید تحریم‌ها که از سوی آش به قدری شور شده که صدای خان هم درآمده است!

خبرگزاری «رویترز» روز پنجشنبه نوشت که ایالات متحده نیروی پلیس ایران، فرمانده‌اش و دو نیروی نظامی و انتظامی دیگر را به بهانۀ نقض جدی حقوق بشر از سال 88 تحریم می‌کند.  

به گزارش این خبرگزاری، این تحریم‌ها، که مشترکاً توسط وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا اعلام شده، «اسماعیل احمدی مقدم» و سپاه پاسداران و نیروی مقاومت بسیج را در برخواهد گرفت.

به موجب این تحریم‌ها، هر گونه دارایی این نهادها که در صلاحیت قضایی آمریکا باشد، ضبط می‌شود و اشخاص حقیقی و حقوقی از معامله با آن‌ها منع خواهند شد. 

وزیر خارجۀ آمریکا در اظهارتی مداخله‌گرانه مدعی شد: تقریباً دو سال پس از آن‌که شهروندان شجاع ایرانی به خیابان‌ها ریختند، تلاش برای آزادی‌های مدنی و حقوق بنیادین همچنان ادامه دارد. 

او اشاره‌ای به «تلاش‌های شجاعانۀ» اکثریت مردم بحرین برای احقاق حقوق اولیه خود و سرکوب همه جانبۀ آل خلیفه (یعنی میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا) و آل سعود و سایر کشورها اشاره‌ای نکرد. 
 
«هیلاری کلینتون» افزود: امروز، ایالات متحده سه نهاد حکومتی ایران را تحریم می‌کند که در سرکوب وحشیانه شریک جرم هستند.

وزیر خارجۀ آمریکا در مورد کمک‌های دولت بریتانیا و نقش‌اش در سرکوب وحشیانۀ مردم بحرین توضیحی نداد. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کلینتون مدعی شد: در حالی‌که رهبران ایران به صورت ریاکارانه‌ای معترضان در خارج از ایران را برای احقاق حق تعیین سرنوشت، تحسین و تأیید می‌کنند، بسیاری از شهروندان خود ایران... به عنوان زندانی سیاسی بازداشت شده‌اند؛ چراکه صرفاً نظراتی مغایر با حاکمان‌شان دارند.  

آمریکا در کنار دموکراسی‌خوهان ایران است/ دموکراسی‌خواهان بحرین چطور؟
خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از کلینتون نوشت: ایالات متحده در کنار تمام ایرانیانی ایستاده است که خواهان حکومتی هستند که به حقوق بشر، آزادی و شأن آن‌ها احترام گذارد، و ما از حکومت ایران می‌خواهیم تا به نقض سیستماتیک حقوق بشر و ریاکاری سیاسی پایان بخشد.
 
خبرگزرای فرانسه نیز به مداخله‌جویانه بودن اظهارت مذکور اذعان کرده و نوشت: همچنان‌که شورش‌های مردمی برای لرزاندن خاورمیانه و آفریقای شمالی ادامه دارد، کلینتون نیز پیام داد که از ایرانیان آرزومند دموکراسی پشتیبانی خواهد کرد.  

این خبرگزاری یادآوری کرد که «محمّدرضا نقدی» فرمانده نیروی مقاومت بسیج نیز پیش‌تر مورد تحریم آمریکا قرار گرفته بود. 

خبرگزاری آسوشییتدپرس نیز نوشت: کلینتون از ایران به علت زندانیان سیاسی و اعدام افراد به اتهامات نامعلوم انتقاد کرد. 

این خبرگزاری به نقل از وزیر خارجه آمریکا نوشت که مقامات ایران اقلیت‌های مذهبی و قومی را به زندان انداخته و فعالان حقوق زنان و رهبران کارگری را هدف‌ قرار داده است.  


AP
AFP
Reuters
Jun 9, 2011

ترجمه: رضا دانشمندی

/27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 156272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =