۰ نفر
۲۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۴

رابین رایت صحبت‌های اولیه را برای بازی در سریال «خانه پوشالی» دیوید فینچر انجام داده و موافقت خود را اعلام کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، اگر رایت و تهیه‌کننده به توافق نهایی برسند او نقش مقابل کوین اسپیسی را در این سریال که محصول شبکه نت‌فلیکس است بازی خواهد کرد.

«خانه پوشالی» تریلری سیاسی است که بر اساس سریال کوتاه بریتانیایی به همین نام ساخته می‌شود. دیوید فینچر، کارگردان «هفت» و «شبکه اجتماعی» قسمت اول این سریال را کارگردانی می‌کند و به همراه اریک راث، بازیگر «افسانه 1900» مدیرتولید پروژه هم هست.

رمان «خانه پوشالی» را مایکل دابز نوشته که خودش عضو حزب محافظه‌کاران بریتانیا بود. رمان در اواخر دوران نخست‌وزیری مارگارت تاچر می‌گذرد و داستان یک سیاستمدار حیله‌گر بریتانیایی به نام فرانسیس ارکارت است که به فکر مقام و جایگاهی درصدر امور است. در رمان، ارکارت به «مظهر شکوه شیطانی» شهرت دارد.

بو ویلمن، نمایشنامه‌نویس فیلمنامه قسمت اول را می‌نویسد. ویلمن از نام‌های مشهور برادوی است و «کنترل ارواح» یکی از نمایشنامه‌های معروف اوست.

اقتباسی از این رمان به صورت سریال کوتاه در سال 1990 از شبکه بی‌بی‌سی پخش شد. فیلمنامه آن سریال کوتاه را - که از تلویزیون ایران هم پخش شد - اندرو دیویس نوشته بود و ایان ریچاردسن در آن بازی می‌کرد. سریال شبکه بی‌بی‌سی یک جایزه بفتا برای ریچادسن و یک جایزه امی برای دیویس به ارمغان آورد.

شبکه نت‌فلیکس حدود 20 میلیون مشترک دارد، این شبکه برای تولید سریال 26 قسمتی «خانه پوشالی» 100 میلیون دلار هزینه کرده تا رقبایی چون اچ‌بی‌او و اِی‌ام‌سی که خواستار تولید پروژه بودند را از میدان به در کند.

تولید 13 قسمت نخست این پروژه بهار سال 2012 آغاز می‌شود و فصل اول مجموعه اواخر سال 2012 روی آنتن می‌رود.

اگر رایت با تهیه‌کننده به توافق نهایی برسد «خانه پوشالی» اولین حضور او در نقش دائمی یک سریال از زمان پخش «سانتا باربارا» در سال‌های 1984 تا 1988 است. این بازیگر فیلم «دختری با خالکوبی اژدها» به کارگردانی فینچر را در نوبت اکران دارد که ماه دسامبر روی پرده می‌رود.

«فارست گامپ»، «بیوولف» و «9 زندگی» از دیگر فیلم‌های این بازیگر 45 ساله است.

هالیوود ریپورتر / 9 ژوئن / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 156347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =