ایسنا نوشت:

علی کفاشیان درباره انتخابات فیفا گفت:«ما هنوز هم معتقدیم محمد بن همام، رییس خوبی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا است. او همواره از ایران حمایت کرده و ما هم در مقابل وظیفه داشتیم از او حمایت کنیم. بن همام یک فرد مسلمان است و ارتباطات خوبی با فدراسیون ایران دارد، از نظر ما در شرایط فعلی با توجه به تجربه، سوابق، تسلط بر کار و توانایی‌های بن همام او بهترین گزینه برای ریاست AFC است. امیدوارم او دوباره به مسئولیتش بر گردد. اما به طور شفاف باید بگویم که هیچ سر و سری بین فدراسیون ایران و بن همام در بحث حمایت از او وجود نداشته است. ایران تمام وظایف و کارهایش را به طور کامل انجام می‌داد و ارتباط سالمی هم با بن همام داشت. من به بحث اتهامات وارده شده به او ورود نمی‌کنم و طبق قرار دادهای کاری فدراسیون ایران و AFC ارتباط این دو سازمان را صالح می‌دانم. باید ببینیم فیفا درباره بن همام چه تصمیمی می‌گیرد. ما از اختلافی که درباره او در فیفا به وجود آمده ، اطلاع دقیقی نداشته و با به آن ورود نکردیم.»

او سپس درباره حذف بانوان از مقدماتی المپیک گفت:« متاسفانه یک ناظر مسابقه باعث شد تیم ما از حضور در رقابت‌های مقدماتی المپیک محروم شود. ما سرمایه‌گذاری‌ و هزینه‌های زیادی برای این تیم انجام داده بودیم و بانوان ما هم تلاش زیادی برای آماده سازی خودشان انجام داده بودند. ما از حضور در یک سری مسابقات محروم شدیم و شکایتمان را به طور رسمی به فیفا اعلام کردیم. شکایت ما در چرخه اداری فیفا مورد بررسی قرار خواهد گرفت و ایران با جدیت پیگیر حقش ضایع شده‌اش خواهد بود.»

حالا ایران از پی گرفتن غرامت است؟ کفاشیان در این باره می گوید:«ما به دنبال گرفتن غرامت نیستیم. ما می‌خواهیم حقمان را ثابت کنیم. در مسابقه قبلی بازی تیم ایران یک ناظر ژاپنی کار می‌کرد، ناظران ژاپنی خیلی منظم هستند، اما متاسفانه وقتی نوبت بازیکنان ایرانی می‌شود ، ناظر بحرینی که ایرانی الاصل هم است، آن تصمیم را درباره تیم ایران می‌گیرد. "از ماست که برماست! "

همین که ما ثابت کنیم حق ایران ضایع شده و سفت و محکم با این اقدام ناشایست برخورد کنیم، مسئولان برگزاری رقابت‌ها در آینده حساب کار دستشان می‌آید و دیگر چنین تصمیمی درباره تیم ایران نمی‌گیرند، پوشش اسلامی بانوان ما پیش از این مور تایید فیفا قرار گرفته بود. ما هم بر حسب اعتقادات دینی و رسمی کشورمان ذره‌ای از این موضوع کوتاه نمی‌آییم. در حرکت اخیر به فدراسیون ایران خسارت وارد شده است. باید جوری در برخورد با این حرکت اقدام کنیم که دفعه دیگر کسی جرات چنین کاری را نداشته باشد.کفاشیان آیا این اقدام ناظر بحرینی را سیاسی می داند؟؛«من نمی‌دانم اقدام او سیاسی بوده و به قضیه از این کانال ورود نمی‌کنم و تنها به صورت ورزشی به دنبال اثبات حقمان هستیم.»

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 156507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • arash IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    1 0
    از ماست که بر ماست حرف درستیه...
  • اعتماد به نفس در حد تيم ملي US ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    1 0
    بايد با اون روحيه مثال زدني اي كه داريم اينجا هم مثل تحريم ها بگيم اين محروميت باعث پيشرفت فوتبال بانوان ميشه
  • مهران از شیراز IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    اصلا ربطی به ناظربحرینی نداره.بیخودتوجیه نکنیدآقای کفاشیان.6ماه قبل اخطارهاداده شده بود.تاییددربازی قبلی فقط برای آن باری بوده مشروط به اینکه مجددالباس جدیدطراحی و اجراشود که نشد.
  • بدون نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    جناب آقای کفاشیان بعد از ده روز از حذف تیم بانوان اومدی یه چیزی پیدا کردی که کوتاهیهای خودتونو توجیه کنی؟ اون از تیم ملی،اون از تیم امید اون از تیم فلان و بهمان اینم از اینا. فیفا صراحتا گفته بود کلاه بکذارند تا گوشهاشون معلوم باشه. نامه داده بود. عمل کردید؟ اگر قرار بود عمل نکنید باید جواب میدادید و همون موقع اعتراض میکردید. کردید؟
  • بدون نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    زنان را چه به فوتبال
  • احسان US ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    به اون کسی که گفته زنان رو چه به فوتبال باید بگم شما رو چه به انسان بودن...
  • سعید IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    من بابت تیم بانوان متاسفم خیلی هم ناراحت شدم چون دورادور تیم رو میشناسم و میدونم چقدرزحمت کشیدن تا به این مراحل برسن اما یادتون هست جام ملتهای آسیا2007....بازی ایران عمان ؟؟؟ اون داور ایرانی الصل بحرینی که باید رحمان رضایی رو اخراج میکرد بخاطر دعوا با بازیکن هم تیمی؟؟؟اونجا خوب بود چون به نفعمون بود صداشودرنیوردیم حالا بدشده و ازماست که برماست ؟؟؟ به این میگن عدالت