خبرگزاری میراث فرهنگی نوشت:

طبق گزارش های منتشر شده ازسوی موسسه مستر کارد دبی با جذب 7.7 میلیارد دلار درآمد از مسافران خارجی و جذب بیشترین توریست خارجی از سراسر جهان مقام برتر را درکل خاورمیانه و افریقا بدست آورده است.

طبق جدیدترین شاخص های مرتبط با شهرهای توریستی جهان روشن شده است که دبی از نظر منطقه ای و نیز از نظر ترافیک توریست ها و همچنین از نظر شاخص خرج کردن پول توسط این توریست ها بالاترین جایگاه را در میان تمامی شهرهای خاورمیانه و افریقا از آن خود کرده است.

براین اساس شهر دبی از نظر شاخص های یاد شده با شهرهای بزرگ و مشهورو قطب های برتر توریسم جهان همچون نیویورک ، رم، سئول و آمستردام به ویژه از نظر تعداد توریست های خارجی که جذب می کند، هماوردی می کند.

طبق همین گزارش ها دبی مقام نهم را در جدول رده بندی شهرهای جهان از نظر رشد مخارج و پول خرج شده توسط توریست های خارجی بدست آورده که آن را در کنار کشورهای برجسته و کلیدی جهان نظیر سنگاپور، هنگ کنگ، توکیو ، تایپه ، ملبورن، سئول و بانکوک قرار می دهد.

درآخرین شاخص های جهانی دررده بندی شهرهای برتر توریسم جهانی مجموعا 132 شهر از نظر تعداد جذب توریست های خارجی و نیز از نظر میزان پولی که این توریست ها در شهرهای مختلف خرج کرده اند نام برده شده است.

دبی همچنین از نظر میزان خرج کردن پول توسط توریست ها انتظار میرود امسال 7.8 میلیارد دلار را از طریق سفر توریست ها بخود جذب کند. پس از دبی شهرهای بیروت با جذب 6.5 میلیارد دلار جای گرفته است. شهرهای قاهره ، ژوهانسبورگ، کازابلانکا و ابوظبی نیز به ترتیب در ردیف های بعدی این فهرست قرار گرفته اند.

نکته جالب آن که بیشتر مسافران خارجی به دبی از کشورهای لندن، کویت ، پکن ، فرانکفورت و پاریس هستند و انتظار می رود لندن از نظر میزان خرج کردن پول امسال 876 میلیون دلار به دبی سرازیر کند درحالی که از توریست های کویتی در دبی انتظار می رود 373 میلیون دلار در این شهر هزینه کنند

طبق بررسی های منتشر شده از سوی موسسه مستر کارد ، در میان 20 شهر اول در این جدول، شهر لندن از نظر تعداد توریست های جذب شده با 20.1 میلیون توریست برترین مقصد است که امسال پاریس را با 18.1 میلیون توریست درمقام دوم قرار می دهد.

هشت شهر منطقه آسیا و اقیانوسیه نیز در ردیف های بیستم قرار گرفته اند با شهر بانکوک که در دریف سوم قرار دارد. نیویورک نیز در ردیف دوازدهم قرار گرفته است.

47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 156738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    1 1
    نکته جالب آن که بیشتر مسافران خارجی به دبی از [[[[کشورهای]]] لندن، کویت ، پکن ، فرانکفورت.... یه کم دقت کنید بهتره.