مهر نوشت

اطلاعات ایستگاههای سنجش آلودگی هوا حاکی از ان است که امروز برای بار دوم در سال 90 ذرات معلق بزرگتر از 10 میکرون با قرار گرفتن روی شاخص 103 در پایتخت از مرز هشدار عبور کرد.

بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوا در حال حاضر تهران به لحاظ آلاینده ذرات معلق زیر 2.5 میکرون روی عدد 138 ایستاده است که نسبت به دیروز 33 واحد افزایش داشته است. شاخص دیروز هوای تهران، 105 بوده است.

ذرات معلق کمتر از 10 میکرون در هوای دیروز تهران، روی شاخص 63 قرار داشت و امروز 40 واحد افزایش داشته است.

غلظت این آلاینده‌ها در تمامی نقاظ پایتخت فراتر از حد مجاز بوده و در مناطق پرتردد خصوصا ایستگاه‌های «اقدسیه»، «آزادی»، «شهرک چشمه» و «شهر ری» بیشتر از سایر نقاط است.

بر اساس این گزارش امروز بر غلظت کلیه آلاینده ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده و تنها در میزان غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد تغییری دیده نمی شود.

گزارش هواشناسی نیز حاکی از آسمانی کمی ابری به همراه باد و گرد و خاک در بعد از ظهر است و به این ترتیب انتظار می رود شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم باقی بماند.

بروز گرد و خاک در 20 استان کشور
گرد و غبار موجود در نوار غربی کشور به تدریج در استانهای واقع در نیمه غربی گسترش می یابد که این امر موجب بروز گرد و خاک و کاهش دید در 20 استان کشور طی امروز و فردا می شود.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: گرد و غبار موجود در نوار غربی کشور به تدریج در استانهای واقع در نیمه غربی گسترش می یابد. بنابراین در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، لرستان، فارس، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و با شدت کمتر در استانهای مرکزی، همدان، قزوین، قم، تهران و البرز طی امروز و فردا گرد و خاک سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا می شود.

همچنین گرد و خاک در استانهای کرمان و یزد تا پایان امروز در این استانها ماندگار است. بر اساس این گزارش امروز در استانهای واقع در نوار شمالی شرایط برای ناپایداری هوابه صورت رشد ابر، رگبار های موقتی گاهی با وزش باد و رعد و برق فراهم است.

این شرایط در برخی نقاط استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و دامنه های البرز در استانهای البرز، تهران، سمنان، گلستان و مازندران و نیز برخی نقاط خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی از شدت بیشتری برخوردار است.

این گزارش حاکی است، طی سه روز آینده به سبب افزایش سرعت وزش باد به همراه گرد و خاک خلیج فارس به نسبت مواج پیش بینی می شود.

بر اساس این گزارش از فردا از شدت گرد و خاک در شمال غرب کاسته خواهد شد ولی در غرب و جنوب غرب کما کان طی روز هایی دوشنبه و سه شنبه ادامه خواهد داشت.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 156873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسیییییییییییییییییییییییییین IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    0 0
    اقایون لطفا به همه ایرانیان میکرون غلطه میکرومتر-------------میکره غلطه درستش میکرومتره---میکرومتر
  • محمد IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    0 0
    مگر اینکه گرد وخاک به تهران برسد صدای خود مسولین در بیایید..وگرنه استان های خوزستان و بوشهر و ایلام و(...)اگر از اسمان باران گل هم ببارد کسی ککش هم نمیگزه که بابا اینا هم تنفس میکنند .ادم هستند مگر تا کی بدن تحمل این ذرات رو داره ببینید چقدر امار سکته های قلبی وبیماری های پوستی و تنفسی داخل این استان ها بالا رفته...تا کی؟؟؟