معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از پیشگامان مقابله و مبارزه با همه‌ سلاح‌های کشتار جمعی است.

مهدی آخوندزاده معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه عصر امروز دوشنبه در نشست پایانی دومین کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح و منع اشاعه اظهارداشت: برخی از کشورهای غربی تلاش کردند عده‌ای از مدعوین به این کنفرانس نیایند و عده‌ای دیگر نیز ضمن عذرخواهی اعلام کردند که کشورهای متبوع‌شان آن‌ها را از سفر به تهران منع کرده‌اند. 

دولت‌مردان انگلیسی از پیشینه اشتباهات تاریخی خود درس بگیرند
مردم مسلمان و بیدار منطقه اظهارات ویلیام هیگ ـ وزیر امور خارجه انگلیس ـ را که با لحنی مداخله‌جویانه دم از حمایت از حقوق مردم ایران و دیگر کشورهای منطقه می‌زند، ادامه روحیه سلطه‌گری آن می‌دانند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در واکنش به اظهارات مداخله‌آمیز وزیر خارجه انگلیس، به پیشینه دولت انگلیس در مداخلات فتنه‌انگیر، ایجاد و تشدید تنش‌ها در کشورهای مسلمان خاورمیانه و خلیج فارس، حمایت‌های بی‌دریغ از رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن جنایت‌های این رژیم در کشتار مردم بی‌گناه فلسطین اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایسنا رامین مهمان‌پرست ـ سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ـ افزود: مردم مسلمان و بیدار منطقه اظهارات ویلیام هیگ ـ وزیر امور خارجه انگلیس ـ را که با لحنی مداخله‌جویانه دم از حمایت از حقوق مردم ایران و دیگر کشورهای منطقه می‌زند، ادامه روحیه سلطه‌گری آن می‌دانند.

او تاکید کرد: توصیه ما به دولت مردان انگلیسی این است که از پیشینه اشتباهات تاریخی خود درس گرفته و کاری نکنند که سیاستمداران آتی انگلیسی مجبور شوند از سیاست‌های دولت کنونی کشورشان در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس اظهار تأسف کنند.وزیر خارجه انگلیس ایران به دخالت در سرکوب مردم سوریه متهم کرده بود.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 157130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    انگلیسی ها دیگه زیادی دارن هرزه گویی میکنن!