۰ نفر
۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۹

دیوید لینچ، کارگردان سرشناس سینمای مستقل براساس بخشی از فیلم «جاده مالهالند» خود باشگاهی در پاریس می‌سازد.

به گزارش خبرآنلاین، این باشگاه که شامل یک سالن اجرای موسیقی، رستوران، کتابخانه و سینما است، براساس قسمتی از این فیلم که در سالن «سکوت» می‌گذشت، ساخته می‌شود.

فیلم «جاده مالهالند» قرار بود یک سریال باشد، اما اختلاف با شبکه پخش‌کننده موجب شد لینچ آن را سال 2001 به صورت یک فیلم اکران کند. حالا این فیلم تحسین‌شده در هیبت یک باشگاه در پاریس خودنمایی می‌کند.

قرار است نام این باشگاه که بیشتر یک مجموعه فرهنگی کوچک است «سکوت» باشد و سپتامبر امسال در پایتخت فرانسه افتتاح شود. دیوید لینچ که فضای داخلی این مجموعه را خودش طراحی کرده، گفت: «از قدرت معماری و طراحی در خلق حس و فضا لذت می‌برم.»

«جاده مالهالند» که منتقدان آن را بهترین اثر این کارگردان کهنه‌کار می‌دانند، داستان ورود یک بازیگر جوان به هالیوود، آشنایی‌اش با یک بازیگر دچار فراموشی و در نهایت افتادن در دام جنون است. این دو بازیگر در بخشی از فیلم به «باشگاه سکوت» می‌روند که قرار است رازهای بسیاری را برای آنها فاش کند، اما بیشتر دچار سردرگمی می‌شوند.

این مجموعه فرهنگی کوچک فقط شامل یک سالن اجرای موسیقی، رستوران، کتابخانه و سینما خواهد بود. باشگاه فیلم با الهام باشگاهی فرانسوی به نام «رو مونمارت» ساخته شده بود. گفته می‌شود بازدیدکنندگان از رفتن به بخشی از این باشگاه منع می‌شوند، چون آنجا محل مخفی شدن «آواره‌ها» است. در بخشی از فیلم «جاده مالهالند» یکی از شخصیت‌های فرعی کابوسی تعریف می‌کند که در آن یک آواره خیابان‌گرد او را می‌ترساند.

دیوید لینچ که علاوه برفیلمسازی در عکاسی، نقاشی، مجسمه‌سازی و موسیقی هم فعالیت می‌کند و آثار تجسمی‌اش به دفعات در فرانسه به نمایش گذاشته شده‌اند، کارگردان فیلم‌هایی چون «مخمل آبی»، «مرد فیل‌نما»، «داستان سرراست» و «بزرگراه گمشده» است. آخرین فیلم به نمایش درآمده از او «اینلند امپایر» نام دارد.

گاردین / 14 ژوئن / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 157405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =