به یاد می آورم زمانی را که صنعتگران برقی از افتخاراتی خبر می دادند که پشت هم نصیب کشورمان می شد.

 آذرجزایری: روزی را به خاطر می آورم که مصاحبه مطبوعاتی سندیکای صنعت برق تقریبا 8 سال پیش برگزار شد و مسوولان این سندیکا با چهره ای خندان از خودکفایی در صنعت برق گفتند و اینکه ما صادرکننده تجهیزات برقی شده ایم.

امروز ورق برگشته است.8 سال گذشته و انتظار می رود با پتانسیل ایجاد شده خبر برسد که ایران اولین صادرکننده تجیهزات برقی در منطقه شده است و یا خبرهایی ازاین دست.

اما با صالحی تماس می گیریم و چیزهای دیگر می شنویم.سالهاست که پیمانکاران برقی از عدم پرداخت مطالباتشان توسط وزارت نیرو گلایه می کنند اما امروز لحن حرفا طوری دیگر بود.

دبیرسندیکای صنعت برق از اتفاق های ناگواری می گوید که این روزها باعث شده بسیاری از مدیرعامل های برقی خانه خود را ازترس طلبکاران ترک کنند و هرروز خودرا به امید پرداخت بدهی ها و صاف شدن مطالبات طلبکاران خود دور از خانه می گذرانند.

وی از همسرانی سخن به میان می آورد که هر روز در سندیکای صنعت برق حضور می یابند و برای رهایی همسرانشان کمک می خواهند.از مدیرانی با سابقه فعالیت بیش از 40 سال در صنعت برق می گوید که این روزها با برگزاری جلسات مختلف با وزیرنیرو و سندیکای صنعت برق خواستار این نکته اند که راهی پیدا شود که آنها با ابرومندی صنعت برق را ترک کنند و کارخانه های خود را ببندند.

صالحی از بانک هایی می گوید که به دلیل نگرفتن مطالبات خود از کارخانه ها و شرکت های برقی اقدام به مصادره کردن اموال برقی ها کرده اند تا پول خود را پس بگیرند.از ممنوع الخروج شدن اغلب پیمانکاران برقی سخن به میان می کشد و تاکید دارد:بانک ها از یک سو و سازمان امور مالیاتی از سویی دیگر اقدام به ممنوع الخروج کردن مدیران عامل شرکت های بزرگ برقی به دلیل عدم پرداخت مطالبات کرده اند.

از نامه محرمانه یکی از بانک ها سخن به میان می آید که تاکید شده به صنعتگران برقی به هیچ وجه وام داده نشود چون آهی در بساط ندارند.

دبیر سندیکای صنعت برق ایران از ممنوع الخروج شدن اغلب پیمانکاران برقی می گوید.البته گلایه هایش از دولت و سیاست هایش در این خصوص بسیار است.از سازمان امور مالیاتی که دیگر بدتر.به گفته او، در شرایطی که بیش از دو سال است که بدهی پیمانکاران برقی از سوی دولت پرداخت نشده سازمان امور مالیاتی بابت این مطالبات پرداخت نشده پیمانکاران را جریمه می کند.

وی این سوال را مطرح می کند که در شرایطی که دولت طلب ما را پرداخت نمی کند چگونه است که از سوی دیگر سازمان مالیات را برای مطالبه حق مالیات به سراغ ما می فرستند؟

صالحی از فروش نیروگاه شهید منتظری سخن به میان می کشد و با اشاره به قانون مصوب مبنی بر تخصیص بخشی از درآمد فروش اموال وزارت نیرو به طلب پیمانکاران تاکید می کند هنوز پولی به پیمانکاران در شرایطی که 15درصد مبلغ فروش به حساب خزانه واریز شده پرداخت نشده است.

وی از غفلت مسوولان دولتی می گوید و به باد رفتن صنعت برق کشور.از تاکید دولت بر ایجاد 2 میلیون شغل در کشور در سال 90 و ابهام در این برنامه

چرا که به عقیده وی در شرایطی که مدیرعامل های برقی ناچار به ترک کار و بستن کارخانه های خود شده اند ایجاد 2 میلیون شغل جدید در هاله ای از ابهام است چرا که هنوز معلوم نیست دولت با چه سیاستی می خواهد این میزان شغل در کشور را ایجاد کند؟/221/39

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 157941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 0
    پيمانكاران صنعت برق را دريابيد كه در غير اينصورت بايد به فكر 5 ميليون سغل باشيد.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    آفت صنعت برق مشاوران هستند که بی اینکه عملا کاری انجام دهند فقط پول می گیرند. دانش فنی بسیار پایین تر از پیمانکاران دارند و ریسک سرمایه گزاری هم ندارند .