۰ نفر
۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۳

خبرگزاری میراث فرهنگی نوشت:

ظرف چند سال آینده تسهیلات موبایل و مبادلات با استفاده از این تجهیزات در خطوط هوایی به سرعت رشد یافته و مبدل به مهم‌ترین جریان روز در صنایع مسافرتی جهان می‌شود.

گزارش منتشر شده از سوی یک موسسه تحقیقات سفر و صنایع هوایی حاکی از آن است که مسافران آن لاین اغلب برای استفاده از خدمات شرکت های هوایی و مسافرتی از مهارت های ارتباطی جدید از جمله خدمات مبتنی بر موقعیت های جغرافیایی مرتبط با رسانه های اجتماعی ، پرداخت ازطریق موبایل در سال های آینده استفاده می کنند.

این گزارش یادآور شده است که هرچند این بازار برای موبایل در مراحل اولیه خود به سر می برد اما ظرف چند سال آینده تسهیلات موبایل و مبادلات با استفاده از این تجهیزات به سرعت رشد یافته و مبدل به مهم ترین جریان روز در صنایع مسافرتی جهان نیز می شود.

این گزارش که اخیرا از سوی شرکت پیشرو فناوری های برتر مسافرتی آمادئوس و شرکا تهیه شده ، تاکید دارد که تکنولوژی موبایل نه تنها عملیات پروازی بلکه تمام تجربه سفر را برای مسافران و کل صنعت سفر و توریسم را درسطح جهانی دگرگون می کند.

این گزارش که با عنوان«چگونه صنایع موبایل آینده سفر هوایی را دگرگون می کند» منتشر شده بر شناخت و بررسی تحولات جاری در نگرش ها به خدمات موبایل در خطوط هوایی و سرویس دهی آن ها تاکید دارد و درعین حال ظهور تکنولوژی های موبایل را که می تواند سبب بروز انقلاب در هر مرحله از تجربه سفر در آینده شود، به طور برجسته ای مورد توجه قرار می دهد.

طبق همین بررسی ها خدمات مبتنی بر فناوری های موبایل هنوز در صنعت سفر رو به ظهور دارد و کاملا آشکار است که مسافران به طور آشکاری آغاز به تصور و تقاضا و هماهنگی خود با این سبک از خدمات کرده اند. درنتیجه این تحقیقات 16 درصد از کل مسافران مورد بررسی درحال حاضر از تلفن های هوشمند برای ثبت نام و رزو بلیت استفاده می کنند. این تعداد نشان گر رشد 18 درصدی در تعداد متقاضیان در گروه های سنی 18 تا 35 سال و نیز شامل رشد 33 درصدی در میان مسافران اتفاقی است.

علاوه بر این 3.4 درصد نیز بر تعداد کل مسافران باید افزود که امروزه برای چک کردن و بازبینی برنامه پروازهای خود از موبایل استفاده می کنند و 7.4 درصد رشد نیز تنها در منطقه آسیا رخ داشته است.

در این میان کاربرد تکنولوژی های موبایل بیش از همه در امریکای شمالی و کشورهای آسیای شرقی رشد کرده است که شامل نه شرکت خطوط هوایی در سرتاسر جهان است که بیش از همه از خدمات موبایل برای فعالیت های روزمره و بنیادین خود نظیر جدول پروازها، بازبینی و کنترل ومدیریت برنامه های لغو شده و فعالیت هایی از این دست است که اکنون بخشی از خدمات جاری آن ها محسوب می شود.

طبق این گزارش صنایع موبایل در خطوط هوایی با این که هنوز دوران کودکی خود را می گذراند اما به طور فزاینده ای به کانالی برای ارائه و دریافت خدمات و تسهیلات برای ثبت نام و رزو مبدل شده و درحدود 1و4 درصد از مسافران ناگزیر به استفاده از موبایل خود برای انجام معاملات و دیافت خدمات هوایی هستند.

کشورهای اسکاندیناوی و برخی کشورهای خاورمیانه نیز تلاش های گسترده ای را برای ارائه و اجرای طرح های گسترده برای افزایش عرضه و دریافت خدمات مسافرت هوایی با استفاده از فناوری های موبایل طی شش ماه آینده، آغاز کرده اند.

47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =