وزیر کار در پایان اظهارات نمایندگان، بار دیگر پشت تریبون مجلس قرار گرفت تا دفاع آخر خود از رشد نرخ اشتغالزایی را ارائه دهد.

به گزارش خبرآلاین، محمدرضا باهنر که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را بر عهده داشتف از شیخ الاسلام خواست تا ظرف 5 دقیقه توضیح دهد که چرا نرخ رشد، اعلام نمی​شود و چرا آمارهای ارائه شده از سوی استانداری​ها در مورد اشتغالزایی در استان​ها در مقاطع مختلف، متفاوت بوده؟

وزیر کار هم با بیان اینکه احتمالا سخنانش کلی خواهد بود، از تلاش دولت برای رفع معضل بیکاری سخن گفتو افزود: مهمتر از حل این معضل، نیتی است که در مسئولان کشور وجود دارد! اگرچه ممکن است برخی مسائل محقق نشده باشد اما ما تلاش​هایمان را کرده​ایم. مثلا درباره اصلاح قوانین موجود و رفع موانع و بستر سازی​ها، کارهای بسیاری شده تا پازل کلی اشتغال در کشور، شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد با مبالغ محدود چند میلیون تومان در هر روستا می​تواند اشتغالزایی کند، ادامه داد: صندوق مهر امام رضا با متوسط 6.5 میلیون تومان، ایجاد شغل می​کند. اینها راههای زودبازده​تر برای ایجاد اشتغال است. البته چون حجم کار زیاد است، باید مدت​ها تلاش کنیم.

شیخ​الاسلام از افزایش توان مالی دولت برای ایجاد اشتغال یاد کرد و افزود: موضع ما  مجلس یکی است و آن هم برنامه ریزی و نظارت بر ایجاد اشتغال است.

وی از بررسی​های میدانی باری اثبات اایجاد یک میلیون و 100 هزار شغل در کل کشور سخن گفت و افزود:مگر من شغل ایجاد کرده​ام که از من سوال می​کنید؟ در استانداری​ها برای ایجاد اشتغال تلاش شده  وسی دی بررسی​های آماری آن موجود است که نمایندگان می​توانند به آن مراجعه کنند.

وزیر کار با بیان اینکه هیچ کس به دولت تکلیف نکرده است که 2.5 میلیون شغل ایجاد کند، ادامه داد: با این حال دولت خودش را مکلف به ایجاد اشتغال می​داند.

/29/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    0 0
    اشکال در این است که کارهای بزرگ را به آدمهای کوچک سپرده اند . .
  • بدون نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    0 0
    پس این دولت چی کار می کند ؟ شما نمایندگان مجلس چرا از حق جوانان برای داشتن شغل دفاع نمی کنید ؟؟ آمار غلط تا کی ؟؟!!