۰ نفر
۱ تیر ۱۳۹۰ - ۰۶:۳۲

سه تابلو نقاشی اثر پابلو پیکاسو که براساس سه الگوی مختلف کشیده شده‌اند، گران‌ترین تابلوهای فروخته‌شده حراجی روز سه‌شنبه کریستی در لندن بودند.

به گزارش خبرآنلاین، در این حراجی که ویژه آثار امپرسیونیستی و مدرن بود، پرتره دورا مار که پس از ماری-ترز والتر، منبع الهام نقاشی‌های پیکاسو بود به بالاترین قیمت به فروش رفت.

این اثر که سال 1939 کشیده شده از سال 1967 برای عموم به نمایش درنیامده است. تابلو به قیمت 18 میلیون پوند (29.1 میلیون دلار) به فروش رفت. این درحالی بود که متخصصان تخمین می‌زدند این اثر بین چهار تا هشت میلیون پوند به فروش برود.

دومین تابلوی گران این حراجی «Jeune fille endormie» نام داشت که به قیمت 13.5 میلیون پوند (21.9 میلیون دلار) به فروش رفت. این تابلو را پیکاسو در سال 1935 براساس چهره ماری-ترز والتر کشیده است.

انتظار می‌رفت این تابلو بین 9 تا 12 میلیون پوند به فروش برود. پرتره والتر سال 2010 از سوی فردی ناشناس به دانشگاه سیدنی اهدا شد، شرط اهداکننده این بود که این تابلو فروخته و سود حاصله از آن هزینه تحقیقات علمی در دانشگاه شود.

رتبه سوم به «تندیس فرانسوا» رسید که به قیمت 10.7 میلیون پوند فروخته شد. این تابلو سال 1946 براساس چهره فرانسوا ژیلو کشیده شده است. ژیلو هنرمند و نویسنده بود و در دهه 1940 با پیکاسو آشنا شد.

هر سه تابلو به سبک آشنای پیکاسو کشیده شده‌اند و ترکیبی از طرح‌های هندسی با رنگ‌های مختلف هستند که تشخیص چهره در هر تابلو را اندکی دشوار کرده است. هر سه تابلو روی هم رفته به قیمت 42.2 میلیون پوند به فروش رفتند.

در مجموع در حراجی روز سه‌شنبه آثار هنری به ارزش 140 میلیون دلار به فروش رفت و حراجی طبق انتظار بین 115 تا 165 میلیون عمل کرد.

سوتبی، رقیب حراجی کریستی آثار امپرسیونیستی و مدرن خود را روز چهارشنبه در لندن به حراج می‌گذارد.

رویترز / 22 ژوئن / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =