مهر نوشت:

مجید ابهری، رفتارشناس در مورد اتفاقات و خبر های مر بوط به تجاوزات اخیر می گوید:جریانی در کشور در حال شکل گرفتن است؛ به این شکل که یک سازمان یا افراد خاصی پس از رخ دادن حادثه ای سعی می کنند با کشف حوادث مشابه و قراردادن آنها در کنارهم جامعه را ناامن جلوه دهند و القاء کنند که قتل و تجاوز در جامعه زیاد است و هراس اجتماعی ایجاد کنند. پس از آن که حادثه خمینی شهر رخ داد، حادثه کاشمر نیز مطرح شد به کاشمر سفر کردم و متوجه شدم این دو اتفاق متقارن با هم نیست و این حادثه در تاریخ سوم اردیبهشت ماه امسال رخ داده است اما دست هایی پشت پرده است که این می خواهد این دو حادثه را نزدیک به هم نشان دهد. این در حالی است که از آن طرف شرکتهایی شروع کردند به فعالیت در زمینه توریست مذهبی، آوردن مسلمانان و شیعیان به ایران، با رخ دادن این حوادث رادیو و تلویزیونهای دشمن انگار که عروسی شان باشد به طور مرتب این دو خبر را در رسانه هایشان تکرار می کنند.

 اما اصل ماجرا، حادثه مربوط به خانمی با دو بچه 11 و 3 ساله است که شوهر معتادش از سه سال پیش او و بچه هایش را رها کرده است. او از روستای قبلی اش به خاطر مشکلات اخلاقی به کاشمر آمده و در یک آرایشگاه زنانه مشغول به کار شده است. در این شهر با شخصی به نام محمد دوست می شود. آنطور که این خانم می گوید رفته بودم با محمد درد دل کنم. حالا کجا رفته است درد دل کند؟ یک روستایی است به نام "قوژد" و در یک جاده ای که من وقتی در روز روشن به همراه دوستم به آنجا رفتیم، ترسیدم. حالا شما تصور کنید در آن جاده ساعت یک ربع به 9 شب در ماشین خاموش در یک جاده خلوت نشسته و در حال درد و دل کردن بوده که دو جوان روستایی 18 ساله به نام های رضا و محمدعلی با موتور از این جاده رد می شدند و می بینند یک ماشین در تاریکی پارک کرده است. کنجکاو می شوند و این زن و مرد را از ماشین پیاده می کنند. با 9 نفر از دوستانشان تماس می گیرند تا خودشان را به محل برسانند. اینها می شوند 11 نفر و نه 50 نفر!  این افراد کشاورز، کارگر بوده اند و بین 18 تا 20 سال سن داشته اند. آنها دور این زن حلقه زده میزنند و دو نفر از آنها به این زن تجاوز می کنند. از این میان دو نفر از این افراد غیرت روستایی شان گل می کند و این خانم را نجات می دهند و او را برای درمان به بیمارستان می برند.

 این خانم شکایتی نمی کند و آن دو نفر می آیند و به پلیس امنیت اخلاقی کاشمر موضوع را اطلاع می دهند. فرمانده پلیس امنیت اخلاقی کاشمر این افراد را دستگیر می کند. در دادستانی کاشمر پرونده تشکیل می شود اما به دلیل ابعاد کیفری به شعبه 5 کیفری استان خراسان رضوی (مشهد) ارجاع می شود. رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی دستور می دهد این پرونده خارج از نوبت و به سرعت رسیدگی شود که در تاریخ چهار اردیبهشت 90 رسیدگی می شود و از این 11 نفر دو نفری که زن را نجات داده اند آزاد می شوند و 9 نفر با قرار بازداشت موقت زندانی شدند.

فردی این حادثه را به شکل دیگری به امام جمعه کاشمر منتقل می کند. آقای امام جمعه با حسن نیت کامل به قصد احقاق حق این موضوع را در نماز جمعه مطرح می کند.و موضوع رسانه ای می شود. به اعتقاد من دستی از طرف یک سازمان یا اشخاصی در کار است که کشور را نا امن و نهادهای امنیتی، انتظامی، قضایی ما را ناتوان جلوه بدهد.

 در واقع حادثه خمینی شهر درست است که یکی از مصادیق جرم و جنایت است اما وقوع آن در 30 سال اخیر در کشور ما سابقه ندارد. با توجه به اتفاقاتی که در منطقه خاورمیانه می افتد تولید این حوادث و بلافاصله روی سایت های اینترنتی قرار گرفتن آن حاکی از دلیل اقدامی سازماندهی شده پشت این قضایاست.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    1 0
    من همین الآن هم داره دست و پام می لرزه از خوندنه این نوشته خفیف و بعد نویسنده هنوز تو فکره اینه که 50 تا نبوده 11 نفر بوده. خودت می دونی مشکل کجاست. چرا اون 11 نفر همچین جراتی پیدا می کنند. تو روستا 11 نفر به خودشون این اجازه رو می دن که به راحتی به یک زن تجاوز کنند. مگر اون روستا چقدر جمعیت داشته؟ حالا همین تعداد رو بسط بدید به جامعه ای بزرگتر. چطور وقتی که تورم اعلام می شه علم آمار همه چیزو مشخص می کنه اما وقت این چیزا که می شه علم آمار می شه نادرست؟
  • سینا IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    1 0
    توجه شما را به یک تیتر دیگر مربوط به همین امروز جلب می کنم: تایید حمله اراذل و اوباش به استخر زنانه در تهران
  • كرامت حسيني IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    1 0
    درجامعه اي كه به امر به معروف ونهي از منكراهميت داده نشود وافراد جامعه بي تفاوت باشند چه بسا منكرات به اعضاي خحانواده آنان وقوام ودوستان آنها را نيز فرا مي گيرد وبعدا افسوس خواهند خورد ؟؟اي كاش ؟اي واي
  • دوست IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    1 0
    متاسفم آقاي رفتار شناس چرا ميخواي القا كني كه زن فاحشه بوده مشكل اخلاقي داشته پس هر بلايي كه برايش نازل شده حقش بوده بابا بي انصاف توكجاي دنيا اينقدر ناامني بي فرهنگي و فلاكت است كه يك روستا براي ارضاي اميال جنسي سركوب شده خود يك زن بي پناه را تكه تكه كنند ، خجالت بكشين با اين تفسيراي بي خودتان .
  • حق IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    1 0
    درهمه جای دنیا ودرکشور ما انسانهای شروری هستند که با زیر پاگذاشتن قانون وتجاوز به حریم خصوصی افراد مرتکب جرم می شوند، و مجازات آنها را قانون تعیین می کند چه دلیلی جز حضور و نفوذ برخی افراد می تواند علت این بزرگنمایی باشد به نظر می رسد این حادثه از ماجرای ریگی هم فجیع تر است
  • ساوالان BE ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    1 0
    متقارن نیست، متقارن می‌‌کنند. این هم شد جواب ؟ کجای دنیا چنین اتفاقاتی می‌‌افتاد ؟