۰ نفر
۹ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۲

مهر نوشت:

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر لزوم کسب اجازه از کنگره این کشور برای شرکت در جنگ لیبی را رد و انتقاد اعضای کنگره در این زمینه را هیاهوی سیاسی توصیف کرد.

به گزارش شبکه بی بی سی، باراک اوباما که در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن صحبت می کرد انتقاد اعضای کنگره درباره نبود مجوز کنگره در جنگ لیبی را رد کرد و گفت : بسیاری از این هیاهوها سیاسی است، زیرا  نیروهای آمریکایی در این نبرد، اغلب نقش پشتیبانی را بازی می کنند.

رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد مخالفتها با دخالت این کشور درجنگ لیبی ممکن است حل مسئله جنگ در این کشور را با مشکل کند. وی گفت: ما باید پیام واحدی را به این آقا [قذافی] ارسال کنیم و از او بخواهیم کنار برود.

در همین رابطه کاخ سفید نیز در بیانیه ای اعلام کرد حمایت و همراهی محدود ایالات متحده در عملیات نظامی در لیبی به معنای لازم نبودن موافقت کنگره در این ارتباط است.

10 نفر از اعضای کنگره، اوباما را به دلیل اینکه بدون مجوز اعضای کنگره در عملیات نظامی علیه رژیم قذافی شرکت کرده به نقض قطعنامه ای موسوم به قطعنامه "اختیارات جنگی" متهم کرده اند. 

بر اساس این قطعنامه، رئیس جمهوری آمریکا مؤظف است در صورتی که بدون اجازه کنگره وارد جنگ با کشوری می شود عملیات نظامی را حداکثر در 60 روز به پایان برساند.

دولت آمریکا اعلام کرده است این کشور گرچه وارد عملیات جنگی شد، اما پس از گذشت چند روز، رهبری آن را به ناتو واگذار کرده و پس از آن نقش لجستیکی و پشتیبانی از جمله سوخت رسانی به هواپیماها را بر عهده داشته است.

 26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =