۰ نفر
۱۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸

فارس نوشت:

بارش برف و مسدود شدن برخی از معابر در یازدهمین روز تابستان عشایر منطقه مشگین‌شهر ‌را غافلگیر کرد.

در حالی که هوای گرم تابستان بر استان اردبیل حاکم است در دامنه سبلان در مشگین‌شهر برای رسیدن بدون مشکل عشایر به ییلاقات راهداران و نیروهای امدادی مشغول بازگشایی راه‌های فرعی از برف و بهمن انباشته در این کوه هستند.

به گفته رئیس اداره امور عشایری مشگین‌شهر عملیات برف‌روبی و بازگشایی راه‌ها در مناطق بهمن‌گیر این شهرستان هم اکنون جریان دارد.

حمید نصرآبادی اظهار داشت: ییلاقات سبلان در این شهرستان دارای بیش از 450 کیلومتر جاده دسترسی بوده که 13 محور آن بهمن‌گیر و کولاکزده است.

وی خاطرنشان کرد: همه ساله با آغاز فصل تابستان گروه‌های راهداری اداره امور عشایری با استقرار در مسیر کوچ ارتفاعات بالای3 هزار متری اقدام به برف‌روبی مناطق مسدود شده می‌کنند.

وی اظهار داشت: تاکنون دو محور آیدین‌اوچان و هزار‌بیج برف‌روبی شده و تا پایان تیر ماه محورهای بعدی نیز بازگشایی خواهند شد.

ییلاقات سبلان در شهرستان مشگین‌شهر همه ساله در ایام بهار و تابستان پذیرای بیش از 30 هزار نفر از عشایر استان اردبیل با یک میلیون و 200 هزار راس دام بزرگ و کوچک است.

بارش برف در این وقت از سال نه تنها سبب حیرت ساکنین شده بلکه مناظری بسیار دیدنی را برای گردشگران منطقه فراهم آورده است.

اردبیل منطقه‌ای کوهستانی و دارای کوه بلند سبلان است که در تمام فصول سال برف بر بلندای این کوه دیده می‌شود و مردم این استان وجود برف را نشانه عظمت و وقار کوه سبلان می‌دانند.

4545

                                    

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    قربون بشم خدارا/يه بام ودوهوارا. ماازگرماذوب شديم اونازيربرف منجمدشدن.واااااااي ايران سرزمين جالبيه ولي كو كسي كه استفاده كنه