۰ نفر
۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۰۶:۰۹

چند روز پیش کنکور سال 90 هم به پایان رسید و عمر برگزاری کنکور در کشور ما به 41 سال رسید ،کنکور در لین سال ها با فراز و فرود های زیادی همراه بوده است اما در تمام این سال ها چهره و صدای آشنا یک نفر همراه همیشگی این امتحان پر اضطراب بوده است

دکتر حسین توکلی که از اولین کنکور همراه آن بوده است و تا آخرین کنکور در سال 93 نیز می خواهد باشداو در مورد این که چه شد که این سال ها کنکور با او صدا و چهره او همراه شده است می گوید: "زمانی که اداره کل گزینش و پذیرش دانشجو ایجاد شد، علاوه بر مسئولیت مرکز ازمون سازی، اطلاعیه ها ، دستورالعمل ها و دفترچه های راهنما را هم می نوشتم. این روند تا چند سال پیش هم برعهده من بود. پس چون من این دفترچه ها را می نوشتم به راحتی هم می توانستم در باره آنها توضیح بدهم. همیشه هم گفته های من با دفترچه مطابقت داشت.تلاشم این بود که از وقت نهایت استفاده را ببرم به همین خاطر بسیار تند هم صحبت می کردم.از سوی دیگر کلام و گفتار هم می توانست برای داوطلب اضطراب ایجاد کند و هم می توانست ایجاد آرامش کند.حتی بعد ها شنیدم که گروهی می گفتند که صحبت های من توانسته در مواردی نکات غیر قابل فهم را باز کند. از این رو هم سازمان از برگزاری این برنامه ها حمایت می کرد. پس در هر شرایطی برای توضیح بیشتر در این برنامه ها شرکت می کردم و صادقانه به داوطلبانی که مانند فرزندان خودم بودند کمک کنم."

او در سال 1350 و همزمان با ایجاد مرکز آزمون شناسی در سازمان سنجش، مشغول به کار شد. سه سال بعد مسئولیت ثبت نام رشته های جداگانه دانشگاه ها را برعهده داشت. با آغاز انقلاب فرهنگی بانک تست را نیز ایجاد کرد. تا پیش از اینکه سازمان سنجش به اداره کل گزینش دانشجو تغییر یابد رئیس آن مرکز بود. پس از این تغییر معاون اداره کل گزینش دانشجو شد. با ایجاد دوباره سازمان سنجش در سال 67 در سمت معاون اجرایی سازمان به کار مشغول شد تا بهمن سال 89 در این سمت فعال بود و در شش ماه گذشته هم به عنوان مشاور عالی سازمان به فعالیت در این سازمان فعالیت ادامه می دهد. از آغاز بوجو آمد سازمان سنجش 16 رئیس در آن فعال بودند و دکتر توکلی با 14 تن از این روئسا همکاری داشته است.

گفتگوی او را با ما اینجا مطالعه کنید .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =